کانادا به تحریم دیپلماتیک المپیک چین پیوست

© AP Photo / Markus SchreiberПремьер-министр Канады Джастин Трюдо
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
نخست وزیر کانادا از پیوستن کشورش به بایکوت دیپلماتیک المپیک چین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت، که کانادا به تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی در چین خواهد پیوست.
وی گفت: "ما با شرکای خود در سراسر جهان در این زمینه ارتباط برقرار کرده ایم. مانند بسیاری از کشورها، ما نگران نقض مکرر حقوق بشر توسط دولت چین هستیم، بنابراین اعلام می کنیم که هیچ هیئت دیپلماتیکی را به بازی های پکن اعزام نخواهیم کرد".
به گفته ترودو، ورزشکاران تیم ملی کانادا منتظر فرصتی برای رقابت در بازی ها هستند و می توانند روی حمایت همه جانبه دولت حساب کنند.
Wang Anshun, Beijing mayor and president of the Beijing 2022 Olympic Winter Games Bid Committee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
پیوستن استرالیا به "تحریم دیپلماتیک" المپیک چین
بازی های المپیک زمستانی پکن از 4 تا 20 فیبروری برگزار می شود. اولین کسی که تحریم آنها را اعلام کرد کاخ سفید بود. همانطور که طرف آمریکایی توضیح داد، دلیل آن "نسل کشی انجام شده توسط جمهوری خلق چین در سین کیانگ و دیگر موارد نقض حقوق بشر" بود. سپس استرالیا به ایالات متحده پیوست. وزارت خارجه چین پیشتر گفته بود که پس از تصمیم واشنگتن، اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد. پکن مطمئن است که تحریم اعلام شده در مسابقات تداخلی نخواهد داشت: همانطور که به اسپوتنیک در سفارت چین در واشنگتن گفته شد، سیاستمداران آمریکایی به هر حال به المپیک دعوت نشدند.
با توجه به وضعیت سین کیانگ، اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس تحریم هایی را علیه چین که متهم به نقض حقوق اویغورها، سرکوب اقلیت های قومی و استفاده از کار اجباری است، وضع کرده اند. در پکن، این موضوع به طور قاطع تکذیب می شود. همانطور که در جمهوری خلق چین اشاره شد، حوادث مربوط به سین کیانگ اصلا موضوع حقوق بشر، مسائل قومی یا مذهبی نیست، بلکه مشکلات خشونت، تروریسم و ​​جدایی طلبی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала