موفقیت چین در استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت سلاح جدید

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Посетители знакомятся с работой стрелкового электронного компьютерного тренажера СКАТТ USB на 1-й Международной оборонной выставке Defense & Security Expo Vietnam 2019 в Ханое
Посетители знакомятся с работой стрелкового электронного компьютерного тренажера СКАТТ USB на 1-й Международной оборонной выставке Defense & Security Expo Vietnam 2019 в Ханое - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
دانشمندان چینی از دانشگاه مهندسی نیروی دریایی در ووهان اعلام کردند که موفق به ساخت یک توپ الکترومغناطیسی گاوس به اندازه یک تفنگچه شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازنشریه "سوث چاینا مورنینگ پست" این سلاح ها که با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه های عصبی طراحی شده اند اجازه می دهد تا پرتابه ها با استفاده از یک پالس جریان قدرتمند پراکنده شوند.
این سلاح دارای لوله ای به قطر 12 سانتی متر با سه سیم پیچ است که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند. برق این سلاحاز باتری داخلی تامین می شود. در این حالت انرژی جنبشی گلوله تقریباً به 150 ژول می رسد که دو برابر انرژی مورد نیاز برای شلیک مرگبار است.
شناسایی خطر فاجعه بار هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2020
شناسایی خطر فاجعه بار هوش مصنوعی
این نشریه همچنین خاطرنشان می کند که ارتش چین در حال حاضر از هوش مصنوعی برای توسعه سلاح های الکترومغناطیسی در مقیاس بزرگ استفاده می کند. به ویژه، کار برای ایجاد تفنگ های الکترومغناطیسی برای کشتی ها در حال انجام است.
گفتنی است هوش مصنوعی یکی از حوزه های مهم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می آید و بسیاری بر این باورند هوش مصنوعی، زندگی مردم را بهتر خواهد کرد.انجام برخی کارهای معمولی امروزی مانند تشخیص صدا، ترجمه همزمان متن، هدایت اتومبیل های خودکار و فعالیت ربات های کارخانه ساز همگی تنها نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت امروز است.هوش مصنوعی امروزه حتی در تولید مدل های پیش بینی آب و هوا و یا محاسبات نجومی و یا شناسایی علائم بیماری از طریق تصویربرداری پزشکی نیز کاربرد گسترده و بسیار زیادی پیدا کرده است.
جمهوری خلق چین از کشورهایی است که در دهه های اخیر سرمایه گذاری وسیعی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. به طوری که تازه ترین گزارش توسعه هوش مصنوعی حاکی از آن است که چین در سال 2020 میلادی 76 درصد از کل اختراعات جهان در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала