پیوستن استرالیا به "تحریم دیپلماتیک" المپیک چین

© AP Photo / Vincent Thian, PoolWang Anshun, Beijing mayor and president of the Beijing 2022 Olympic Winter Games Bid Committee
Wang Anshun, Beijing mayor and president of the Beijing 2022 Olympic Winter Games Bid Committee - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
دولت کانبرا در همدستی با سایر کشور ها به بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن روی آورد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Sydney Morning Heraldاسکات موریسون نخست وزیر استرالیا از تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین خبر داد و گفت: استرالیا در تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی در پکن به ایالات متحده خواهد پیوست.
به گفته نخست وزیراسترالیا تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود گزینه‌های دیپلماتیک موضوعی در اختیار دولت‌ها است.
این تصمیم از سوی نخست وزیر استرالیا و در حالی اتخاذ شد که سایر متحدان واشنگتن از جمله انگلیس، در انجام اقدام مشابه تعلل دارند و همچنان درگیر بررسی موضوع هستند.
موریسون مدعی است که به دنبال ایجاد کانال های دیپلماتیک با چین برای گفتگو در باب اتهامات حقوق بشری علیه پکن است حال آنکه کانبرا از محدودیت های اعمال شده علیه کالاهای تجاری خود نیز ناراضی است.
کانبرا پیشتر هم در همسویی با آمریکا، ادعاهایی را مبنی بر تلاش چین برای اعمال نفوذ سیاسی بر دولتمردان استرالیایی مطرح کرده و حتی دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در دانشگاه های استرالیا را به اتهام هم دستی با دولت پکن، تحت فشار قرار می دهد.
گفتنی است چند طی چند هفته گذشته، آمریکا پس از گفت‌وگوها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو کشور، اعلام کرد مقامات این کشور، المپیک پکن را به دلیل آنچه جنایت‌های حقوق بشری چین می‌داند، تحریم خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала