ادارهٔ فدرال هوانوردی امریکا درباره خطر 5جی هشدار داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Пассажиры и бортпроводница в самолете авиакомпании "Аэрофлот" во время полета
Пассажиры и бортпроводница в самолете авиакомпании Аэрофлот во время полета - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
تداخل ارتباطات 5جی (5G) می‌تواند بر تجهیزات هواپیمایی تاثیر منفی بگذارد و تهدیدی برای امنیت در هوانوردی غیرنظامی باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کارشناسان اداره هوانوردی فدرال (FAA) به شرکت‌های هوایی و اپراتورهای مخابراتی در مورد خطرات احتمال استاندارد نسل پنجم هشدار داده‌اند.
کارشناسان بر این نگرانی تاکید کرده اند که تداخل 5جی می‌تواند بر تجهیزات حیاتی هواپیما مانند ارتفاع سنج‌های رادیویی تاثیر بگذارد. این اداره توصیه می‌کند که دستورالعمل‌های پرواز هواپیما‌ها و بالگردها را مرور کنید تا تأثیر استانداردهای ارتباطی جدید را در نظر بگیرید.
بنابراین، در یکی از اسناد گفته شده است که تاثیر ارتباطات 5حی بر تجهیزات هواپیما می‌تواند به‌ویژه در فاصله کوتاهی از زمین-در هنگام برخاستن یا فرود- شدید باشد. با این حال، کارشناسانی که به خطر استاندارد جدید اشاره کرده‌اند، ابراز امیدواری کردند که "استاندارد 5جی و هوانوردی به‌طور امن همزیستی خواهند کرد".
طبق گزارش، ادارهٔ فدرال هوانوردی، کمیسیون ارتباطات فدرال و کاخ سفید بحث در مورد محدودیت‌های حمل و نقل هوایی را با نمایندگان شرکت‌های تولید کننده نسل پنجم شبکه تلفون همراه یا ۵جی(5G) ادامه خواهند داد.
5جی

پیش از این، شرکت ها AT & T و ارتباطات ورایزون در میان نگرانی های FAA موافقت کردند که راه اندازی تجاری خدمات بی سیم 5G باند C خود را تا 5 جنوری به تعویق بیندازند. اکنون، آژانس امریکایی معتقد است که "شرایط ناامن" ناشی از استفاده آتی از شبکه های 5G نیاز به اقدام فوری قبل از آن تاریخ دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала