لاوروف درباره سناریوی توسعه جهان صحبت کرد

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationМинистр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече с министром иностранных дел Монголии Лундэнгийном Пурэвсурэном
Министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече с министром иностранных дел Монголии Лундэнгийном Пурэвсурэном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه لاوروف: سناریوی توسعه جهانی در حال غیرخطی و چندعاملی شدن هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: وضعیت در جهان روز به روز چند بعدی می شود و سناریوهای توسعه آن غیرخطی و چند عاملی است.
لاوروف طی سخنرانی خود خطاب به خوانندگان این نشریه نوشت: "از یک سو، روندهای مثبتی در ارتباط با دموکراتیزه کردن زندگی بین المللی وجود دارد. مراکز جهانی جدید در حال تقویت موقعیت خود هستند، به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه، افریقا و امریکای لاتین." مجموعه RIAC جهان جهانی ".
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم
به عقیده لاوروف، "این دولت‌ها توسعه یافته مودل الگوی اولترا لیبرال غربی را کپی نمی‌کنند، بلکه سیاست مستقلی مبتنی بر حاکمیت و هویت فرهنگی و تمدنی را دنبال می‌نمایند".
علاوه بر این، انجمن های چندجانبه از نوع جدیدی مانند G20، BRICS، SCO،ASEAN نقش مهمی را در سیاست جهانی ایفا می کنند.
لاوروف گفت: "ما با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که روند شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و در نتیجه باثبات‌تر برگشت‌ناپذیر شده است".
وی در حین زمان خاطرنشان کرد که علیرغم تمایلات غالب، ایالات متحده "به امید واهی حفظ سلطه گریزان" به دنبال جایگزینی هنجارهای شناخته شده عمومی حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل با "قوانین بدنام" است. نظم مبتنی بر."
به گفته لاوروف، این روسیه است که همچنان یکی از ضامن‌کننده‌های معماری روابط بین‌الملل ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم است و سهم بسزایی در تقویت امنیت جهانی در همه ابعاد دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала