آغاز ممنوعیت ورود پناهجویان افغان به امریکا

© AFP 2023 / US Air Force / Staff Sgt. Brandon CribelarЭвакуация афганские гражданских лиц вооруженными силами США
Эвакуация афганские гражданских лиц вооруженными силами США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
آکسیوس به نقل از وکلا و مقامات گزارش داد که دولت امریکا شروع به ممانعت از ورود افغان‌ها به امریکا که در پروسه "حفاظت بشردوستانه" بودند، کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، از این برنامه افراد که دلیل "دلیل خشونت گسترده در معرض آسیب قرار دارد" می‌توانند بهره ببرند. آنها این فرصت را دارند که برای دو سال در امریکا درخواست پناهندگی یا ویزه مهاجرتی ویژه بدهند. بنابراین، به گفته دو مقام دولتی، این برنامه فقط برای کسانی در نظر گرفته شده است ه در "شرایط نامناسب" قرار دارند و نمی‌توانند منتظر اسکان مجدد به‌عنوان پناهنده باشند.
طبق گزارش این روزنامه، معمولاً نهادهای دولتی سالانه حدود 2 هزار درخواست برای ورود به این برنامه دریافت می‌کنند و اخیراً بیش از 30 هزار درخواست ارائه شده است.
سخنگوی وزارت امنیت داخلی امریکا به این روزنامه گفته است که از تابستان تاکنون بیش از 100 افغان برای ورود به این برنامه تایید شده اند. این ها شامل کسانی می‌شود که هنوز ویزای مهاجرتی ویژه یا سایر راه حل‌های قانونی را دریافت نکرده اند.
وکلای مهاجرت و سایر وکلا گفته اند که در عین حال ده‌ها مورد امتناع وجود دارد.
امریکا: با شروع زمستان تخلیه افغان‌ها دشوار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
امریکا: تخلیه افغان‌ها در زمستان دشوار خواهد بود
طبق گزارش، در مجموع حدود 5 هزار نفر از افرادی که از افغانستان تخلیه شده اند، شهروندان امریکایی هستند. تقریباً 75 هزار نفر افغان هستند که برخی از آنها می‌توانند ویزه ویژه دریافت کنند، زیرا خود و اعضای خانواده‌ شان به امریکا در افغانستان کمک کرده اند. همچنان اعضای خانواده شهروندان امریکایی، دارندگان گرین کارت، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران شامل می‌شوند.
به گفته این روزنامه، تقریباً 35 هزار پناهجو افغان در پایگاه‌های نظامی امریکا، حدود 36 هزار آن در امریکا اسکان شده اند و 3.2 هزار افغان دیگر انتظار تخلیه هستند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала