طالبان مهلت ۴ ماهه برای تشکیل حکومت فراگیر را رد کرد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Представители политического совета движения "Талибан"* во время третьего заседания московского формата консультаций по Афганистану
Представители политического совета движения Талибан* во время третьего заседания московского формата консультаций по Афганистану - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
مقام‌های طالبان مهلت چهار ماهه را برای تشکیل حکومت همه‌شمول رد می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پیش از این شبکه نیوز هجده هند به نقل از یک منبع گفته بود که طالبان در آخرین دیدار شان با توماس ویست، نماینده امریکا برای افغانستان وعده طرح حکومت همه‌شمول را تا ماه مارچ سال 2022 داده اند.
اما سخنگوی طالبان ادعای این شبکه را شایعه میخواند و می‌گوید که این گروه در تصمیم‌گیری خود مستقلانه عمل می‌کند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در این باره گفت: "چیزهای که در این مورد پخش شده اند، ما آن را تایید نمی‌توانیم، طالبان در تصمیم‌گیری حکومت خود مستقلانه تصمیم‌گیری می‌کند و این حق مردم افغانستان است که باید در باره ساختار نظام شان تصمیم بگیرند.
  تسلیم شدن 55 عضو داعش به طالبان در ولایت ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
ایجاد "کمیته‌ی کار" توسط طالبان برای سازماندهی ارتش
با این حال، برخی از آگاهان مسایل سیاسی به این باور استند که تشکیل یک حکومت با قاعده وسیع کمک خواهد کرد که از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود.
در حال حاضر، حکومت حاکم در افغانستان از ناحیه ایجاد روابط رسمی با جهان به شمول همسایه گان افغانستان با چالشهای جدی روبرو است.
طالبان تاخیر در برقراری این گونه روابط را نا انصافی می‌خواند، اما جامعه جهانی برای این کار شرط ‌هایی را برای کابل گذاشته است که تشکیل حکومت فراگیر در سرخط آن ها قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала