عقب‌نشینی بایدن در برابر رئیس‌جمهور پوتین

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время переговоров с президентом США Джозефом Байденом в режиме видеоконференции
Президент РФ Владимир Путин во время переговоров с президентом США Джозефом Байденом в режиме видеоконференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با اعلام آمادگی برای نشستی برای بحث در مورد نگرانی های روسیه در مورد گسترش ناتو، امتیاز دیپلماتیک قابل توجهی به روسیه داد.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که در مقاله ذکر شده، مسکو از ناتو می‌خواهد که متعهد شود سیاست پیشروی به سمت شرق را کنار گذاشته و از استقرار نیروهایی در کشورهای همسایه روسیه که بتوانند برای حمله به آن مورد استفاده قرار گیرند، خودداری ورزد.
این روزنامه می نویسد اما اشاره بایدن به جستجوی یک "سازش" بالقوه با مسکو در اروپای شرقی، بسیاری از اعضای ناتو و متحدان ایالات متحده در اروپای شرقی را ترسانده است، زیرا می‌ترسند ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) از تهدید به استفاده از نیروی نظامی برای نیل به عقب‌نشینی در رابطه با مسئله حضور نظامی امریکا در اروپا برای کسب امتیازات استفاده کند.
بایدن پیشتر گفته بود که تاریخ "نشست در سطح عالی" تا پایان هفته کاری اعلام خواهد شد. علاوه بر روسیه و امریکا، حداقل چهار "متحد کلیدی" واشنگتن در این اجلاس شرکت خواهند کرد. رئیس‌جمهور امریکا درباره این که کدام کشورها مورد نظر هستند توضیح بیشتری نداد.
بایدن افزود، در این نشست نگرانی‌های آتی که طرف روس در رابطه با گسترش ائتلاف آتلانتیک شمالی ذکر می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
آیا پوتین تست کرونا داده است؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
پوتین: امریکا نمی تواند از بن بست تحریم های ضد روسیه بیرون شود
جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور امریکا و روسیه روز سه شنبه (7 دسمبر) در یک تماس ویدیویی با یکدیگر گفتگو کردند. این گفتگو حدود دو ساعت به طول انجامید. رهبران دو کشور در خصوص مسائل راهبردی و همچنین اوضاع پیرامون اوکراین و مذاکرات وین گفتگو کردند و به تیم های خود دستور دادند تا به ارتباطات خود ادامه دهند و در مورد اوکراین، امنیت سایبری، ثبات راهبردی، ایران و دیگر موضوعات گفتگو کنند.
اخیراً موج جدیدی از انتشارات در رسانه‌های غربی به راه افتاده است که ادعا می‌کند که روسیه در حال تدارک حمله به اوکراین است. در کی‌یف ابتدا گفتند که تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای خود را ثبت نکرده اند، اما بعداً شروع به صحبت در مورد حمله آینده کردند.
مسکو بارها این اتهامات را رد و تاکید کرده است که این اتهامات عمدتا به عنوان بهانه‌ای برای آوردن نیروها و تجهیزات بیشتر ناتو به مرزهای روسیه استفاده می‌شود. همانطور که در کرملین گفته شده است، روسیه هیچ‌گونه‌ برنامه تهاجمی در سر ندارد و قرار نیست به کسی حمله کند و حرکت نیروها در سراسر قلمرو خود نباید کسی را ناراحت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала