Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک نقدی نیم میلیونی المپیک جهان به ورزشکاران افغانستان + عکس

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne
The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک یا IOC حمایت خود را از جامعه ورزشی افغانستان از طریق یک صندوق اختصاصی کمک‌های بشردوستانه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ کمیته بین المللی المپیک یا IOC برای حمایت از جامعه ورزشی افغانستان صندوق اختصاصی کمک‌های بشردوستانه را در نظر گرفته که از طریق آن 560 هزار دالر کمک نقدی زمستانی به ورزشکاران افغانستان انجام خواهند داد.
این نهاد پس از برنامه ریزی برای تخلیه حدود 300 تن از اعضای جامعه ورزشی افغانستان، کمک نقدی یاد شده را به بازماندگان آنها اعلام کرده است.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک روز چهارشنبه گفت: "به لطف دیپلماسی محتاطانه ما، طالبان ارسال کمک‌های بشردوستانه کمیته بین‌المللی المپیک به اعضای جامعه المپیک را که هنوز در افغانستان زندگی می‌کنند، می‌پذیرد و از آن حمایت می‌کند."

او پس از دومین روز از جلسه هیئت اجرایی صحبت می‌کرد که در آن کمیته بین المللی المپیک 560.000 دالر کمک برای حدود 2000 ورزشکار المپیک و پارالمپیک اختصاص داد تا توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل توزیع شود.
پس از بازگشت طالبان به قدرت در اواسط ماه آگست، 300 ورزشکار، مربی و مقام افغان با ویزای بشردوستانه که کمیته ملی المپیک از دولت‌های همکارش دریافت کرده بود، تخلیه شدند و باخ می‌گوید که این کار در حال پیشرفت است.

وی اظهار داشت: "دریافت ویزای بشردوستانه برای مردم افغانستان از همان ابتدای این تخلیه دشوارتر شده است. با این وجود، ما در حال مذاکره با تعدادی از دولت‌ها هستیم و امیدواریم که یکی یا دیگری به نتیجه برسد. از آنجایی که این روند کند شده، ما جامعه بشردوستانه را برای غلبه بر زمستان بسیار سخت در افغانستان تقویت کرده‌ایم."

باخ روز همچنان سه شنبه گفته بود که کمیته بین المللی المپیک در 18 نوامبر در قطر در مورد کسانی که مانده‌اند، به ویژه زنان و دختران، گفتگوها را با طالبان آغاز کرده است.

او گفت: "ما به وضوح برای آنها توضیح داده‌ایم که دسترسی آزاد به ورزش، بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی یا دیگر، برای احترام به منشور المپیک اساسی است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала