تشدید جنگ جدید بین امریکا و چین

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
صدراعظم پاکستان گفت، کشورش به جای حمایت از "بلاک‌های" که یادآور بلاک‌های جنگ سرد هستند، می‌خواهد به تنش‌زدایی میان امریکا و چین کمک کند.
اسپوتنیک به نقل از ژئو، عمران خان، صدراعظم پاکستان در طی بیانه‌ای در یک سمینار امنیتی منطقه‌ای در اسلام‌آباد گفت، ممکن رقابت میان چین و امریکا به سمت یک جنگ سرد دیگر حرکت ‌کند و بلاک‌های جدیدی فعلاً در حال شکل‌گیری هستند.
او گفت پاکستان نمی‌خواهد مانند دوران جنگ سرد امریکا و شوروی، که در آن اسلام‌اباد از ائتلاف غرب به رهبری امریکا حمایت کرد، درگیر یک جنگ سرد دیگر شود.
وی تاکید کرد که "پاکستان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشکیل این بلاک‌ها بکند". پاکستان در اشغال افغانستان توسط شوری در دهه 80 میلادی نیز، پایگاهی برای نیروهای مقاومت افغانستان بود، نیروهای که تحت حمایت امریکا بوده و با نام "جهاد اسلامی" شناخته می‌شدند.
دیدار هیات طالبان با نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
دیدار هیات طالبان با نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو
این اظهارات عمران خان یک روز پس از آن مطرح شد که دولتش اعلام کرد که در نشست دموکراسی به رهبری امریکا که در آن تایوان دعوت شده اما چین دعوت نشده است، شرکت نخواهد کرد.
وزارت خارجه پاکستان علت مشخصی برای عدم این شرکت، اعلام نکرد اما به گفته یک مقام ناشناس دولت این کشور، حضور تایوان دراین نشست با سیاست "چین واحد" که پاکستان حامی آن است، در تضاد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала