مکنزی: پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، القاعده دوباره رشد کرده است

© AP Photo / Alex BrandonГенерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне
Генерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده، روز گذشته به‌رسانه‌ها گفته است که القاعده تلاش می‌کند حضور خود را در افغانستان دو برابر سازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتد پرس، جنرال فرانک مک‌کنزی، رییس ستاده فرماندهی مرکزی نیروهای امریکا (سنتکام) روز پنج‌شنبه، اظهار داشت که خروج امریکا در ماه اگست سال روان، القاعده در خاک افغانستان اندکی رشد کرده و با خروج نیروهای اطلاعاتی امریکا از این کشور، ردیابی این گروه نیز با مشکل مواجه شده است.
فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده، روز گذشته به‌رسانه‌ها گفته است که القاعده تلاش می‌کند حضور خود را در افغانستان دو برابر سازد.
او افزوده است: "ما احتمالاً در حدود یک یا دو درصد از توانایی‌هایی را داریم که زمانی برای بررسی افغانستان داشتیم. این می تواند تهدیدی برای امریکا باشد."
مکنزی: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
مکنزی: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای امریکا از بین نرفته است
این درحالی است که وزارت خارجه ایالات متحده امریکا نمایندگان طالبان در دیدار با مقامات امریکایی در قطر تایید کردند که خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد.
دربیانیه‌ای که پس از دیدار (مقامات امریکایی با طالبان در دوحه) توسط وزارت امور خارجه امریکا منتشر شد، آمده است: طالبان بار دیگر بر وعده خود تاکید کردند که به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان برای تهدید هیچ کشوری استفاده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала