سفر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو و کی‌یف

© AP Photo / J. Scott Applewhite, FileЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا به مسکو و کی‌یف سفر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: " کارن دونفرید، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، روزهای 13 تا 15 دسامبر برای دیدار با مقامات ارشد دولتی به کی‌یف و مسکو سفر خواهد کرد. سپس 15-16 دسامبر وی عازم بروکسل خواهد بود تا با شرکای آمریکا در اروپا و ناتو درباره تلاش های دیپلماتیک برای حل موضوع اوکراین گفتگو کند."
پس از آن، دونفرید به بروکسل سفر خواهد کرد، جایی که در 15 تا 16 دسامبر، با شرکای اتحادیه اروپا و ناتو در مورد تلاش ها برای حل و فصل دیپلماتیک اوضاع در اطراف اوکراین بحث خواهد کرد.
واکنش روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد مذاکره با اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2018
واکنش روسیه به پیشنهاد آمریکا در مورد مذاکره با اوکراین
گفتنی است که این بحران داخلی اوکراین بود که به موضوع اصلی مذاکرات روسای جمهور روسیه و ایالات متحده، ولادیمیر پوتین و جو بایدن در 7 دسامبر تبدیل شد.
بایدن به نوبه خود به حرکت نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین اشاره کرد و آنها را "تهدیدکننده" خواند. در پاسخ، پوتین گفت که نباید مسئولیت را به مسکو محول کرد، زیرا این ناتو است که در تلاش است تا خاک اوکراین را فتح کند و پتانسیل نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کند.
در همین حال در کرملین گفتند که پوتین و بایدن موافقت کردند که به نمایندگان خود دستور دهند تا رایزنی های اساسی را در مورد این موضوعات حساس آغاز کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала