کامبوج جنگ افزارهای امریکایی را دپو یا از بین می برد

CC0 / Pixabay / Weapons
Weapons - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
دولت کامبوج در واکنش به تحریم جنگ افزاری امریکا به نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا همه ای جنگ افزارهای ارتشی امریکایی را از بین برده و یا دپو کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، هون سن نخست وزیر کامبوج در پستی فیسبوکی نوشت، به تمامی واحدهای نیروهای مسلح کشور دستور داده تا هرچه سریعتر تمامی تسلیحات و تجهیزات نظامی را که دولت اخیرا در اختیار گرفته، مورد بررسی و بازبینی قرار دهند و در صورتی که این تسلیحات از سوی آمریکاست آنها را دپو یا نابود کنند.
اظهارات وی درست چند روز پس از آن مطرح شد که واشنگتن علیه دولت کامبوج به اتهام اجازه دادن به چین برای گسترش حضور نظامی‌اش و همچنین ساخت و ساز تاسیسات در خلیج تایلند، تحریم تسلیحاتی وضع کرد.
نخست وزیر کامبوج همچنین گفت: من از آمریکا متشکرم که باعث شد تا چنین تصمیمی بگیریم. این مساله نشان دهنده مشروعیت تصمیمی است که من در ۱۹۹۴ گرفته بودم، وقتی که تصمیم گرفتم تا سیستم تسلیحاتی کامبوج را با مدل آمریکایی تغییر ندهم.
نخست وزیر کامبوج همچنین آمریکا را مورد تمسخر قرار داد و گفت: آنهایی که از تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کنند، در جنگ‌ها می‌بازند. همین اواخر، بازندگان و شکست خوردگان جنگ در افغانستان از تسلیحات آمریکایی استفاده کرده بودند. من به روحیه، شجاعت و تمایل نیروها و سربازان کشورم در صحنه نبرد و حفاظت از قلمروی خود بجای صرفا تسلیحات اعتماد دارم.
هنوز تحریم تسلیحاتی آمریکا و تهدیدهای نخست وزیر کامبوج غیرقطعی است چون آمریکا در میان کشورهایی قرار دارد که به تامین تسلیحاتی برای این کشور آسیایی می‌پردازد.
بر اساس گزارش دسامبر ۲۰۱۹ موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، کامبوج کمتر از نیمی از تسلیحات خود را از چین دریافت می‌کند و سایر تامین کنندگان عمده آن اوکراین، صربستان و جمهوری چک هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала