سازمان جهانی بهداشت خطر شیوع گونه اومیکرون را ارزیابی کرد

© AFP 2023 / World Health Organization / Christopher BlackГенеральный директор Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус
Генеральный директор Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
رئیس سازمان جهانی بهداشت: سویه جدید اومیکرون می تواند به طور قابل توجهی بر روند همه گیری تأثیر بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: گسترش سویه اومیکرون (omicron) در جهان ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روند همه گیری داشته باشد، اما بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد خطر آن مورد نیاز است.
تدروس ادهانوم گبریسوس در ژنو گفت: "تا به امروز، 57 کشور شناسایی omicron را گزارش کرده اند، و ما انتظار داریم که تعداد آنها همچنان در حال رشد باشد. چندین ویژگی omicron، از جمله توزیع جهانی آن و تعداد زیادی جهش، نشان می دهد که این سویه می تواند تاثیر قابل توجهی بر سیر داشته باشد. در مورد همه گیری مهم است که وضعیت جهان را به دقت زیر نظر داشته باشیم تا بفهمیم آیا omicron می تواند از دلتا پیشی بگیرد یا خیر.
Ферма по разведению норок в белорусской деревне Молотковичи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
جهش غیرقابل کنترول کرونا در لتوانیا
گبریسوس همچنین گفت، بنابراین، ما از همه کشورها می خواهیم که آزمایش، تشخیص و توالی یابی را تقویت کنند.
پیش از این رئیس سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری گفت که حداقل 23 کشور در پنج منطقه سازمان جهانی بهداشت شناسایی یک سویه جدید را گزارش کرده اند و ما معتقدیم که تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала