کانادا شماری از دیپلماتانش را به کابل می فرستد

© Flickr / vtgardپرچم کانادا
پرچم کانادا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
عضو شوید
یک روزنامه کانادایی از فرستادن دیپلماتان کانادا به کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، گلوبل نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است، که کانادا در نظر دارد تا شماری از دیپلماتان‌اش را به کابل بفرستد و برخی از خدمات کنسولی را ازسر بگیرد.
بر پایه این گزارش، کانادا به سفر کابل برای از سرگیری روابط کنسولی - که توسط نیروهای ویژه محافظت می شود، چشم دوخته است مقامات دولتی به احتمال اعزام یک تیم دیپلماتیک به کابل پایتخت افغانستان با امید به راه اندازی دوباره برخی خدمات کنسولی در محل، تقریباً پنج ماه پس از به دست گرفتن کنترل طالبان توسط افراط گرایان، چشم دوخته اند. سه منبع با آگاهی مستقیم از مذاکرات به گلوبال نیوز گفتند، که تیم دیپلماتیک کانادا توسط اعضای گروه ضربت مشترک 2، که واحد مبارزه با تروریسم و ​​نجات گروگان این کشور است، محافظت خواهد شد.
این منابع که مجاز به صحبت علنی در مورد این گفتگوها نیستند، به گلوبال نیوز می گویند که تعدادی دیگر از کشورها از رویکرد مشابهی برای ایجاد مجدد خدمات کنسولی در کابل استفاده کرده اند. دو تن از این منابع گفتند که این گفتگوها در حالی انجام می شود که فشارها هم در داخل و هم از خارج بر دولت در حال افزایش است، و هر دو به طور جداگانه گفتند که دولت از اقدام "شرمنده" است. یکی اضافه کرد، که "سرخوردگی فزاینده‌ای" در میان دیپلمات‌های کانادایی وجود دارد که نمی‌دانند چرا کشورشان کارهای بیشتری انجام نمی‌دهد. یک منبع ارشد با آگاهی مستقیم از این برنامه ریزی و غیر مجاز به صحبت علنی گفت که از هفته ها پیش برنامه های احتمالی برای بازگشت دیپلماتیک به افغانستان وجود دارد.
یکی از منابع دیگر هدف از چنین سفری را "شکستن یخ" برای ازسرگیری خدمات کنسولی در کشور در آینده عنوان کرد. در حال حاضر هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است، اما کسانی که از برنامه ریزی مطلع هستند می گویند که هیئت کانادایی احتمالاً از کارکنان سفارت در دوحه قطر تشکیل خواهد شد. انتظار می رود هفته آینده جلساتی در سطح عالی در مورد این برنامه ها در اتاوا برگزار شود. یک منبع گفت که فشار برای برنامه ریزی این سفر از سوی دفتر وزیر نیست، بلکه از سوی بوروکرات ها و دیپلمات های کانادایی است.
اعضای پارلمان کانادا روز چهارشنبه به ایجاد یک کمیته ویژه جدید رای دادند که وظیفه آن بررسی واکنش دولت فدرال به سقوط افغانستان است، که به دلیل آن با انتقاد شدید روبرو شدند. نخست وزیر جاستین ترودو با اتهامات عدم آمادگی برای خروج برنامه ریزی شده نیروهای آمریکایی از افغانستان و پشت سر گذاشتن افغانستانی هایی روبرو شده است که جان خود را برای حمایت از مأموریت نظامی کانادا در آن کشور پس از سرنگونی طالبان در آن کشور به خطر انداخته بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала