آغاز کار کمیته تشکیل ارتش جدید برای افغانستان

© Sputnik / StringerПарад специального отряда талибов под названием "Мансури" в провинции Бадахшан
Парад специального отряда талибов под названием Мансури в провинции Бадахшан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
وزارت دفاع طالبان می‌گوید که کمیته تشکیل ارتش جدید آغاز به کار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت دفاع طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که یک کمیته‌ی کاری ویژه 20 نفری کارش را برای بازنگری تشکیلات ارتش افغانستان کار خود را آغاز کرده است.
در این اعلامیه آمده است که این کمیته به دستور وزیر دفاع برای ارایه طرح های مفید و موثرسازی تشکیلات ارتش ایجاد شده و مسوولیت دارد تا هرچه زودتر ایجاد یک ارتشی متعهد، منضبط، مجهز، صادق و با مسوولیت را در چارچوب وزارت دفاع ملی بر اساس ضروریات و نیازمندی‌های دولت و نظام اسلامی سازمان دهد.
فیض الله زلاند استاد دانشگاه می‌گوید: "کوشش های امارت اسلامی در این اواخر این است که کار روی اردوی جدید را آغاز کند. تشویش منطقه این است که افغانستان دچار تنش‌ها باشد و ساخت یک اردو بر قوی بودن یک دولت کمک می‌کند بنابرین امارت اسلامی باید یک اردوی غیر سیاسی ایجاد کند".
در همین حال آگاهان نظامی هم به این باور اند که؛ ارتش منظم و قوی زمانی شکل می‌گیرد که غیرسیاسی باشد.
ثمر سادات آگاه نظامی می‌گوید: "اگر اردو را سیاسی می‌سازند این در آینده ها برای اردوی افغانستان خوب نیست و در خدمت سیاست مدارها وقتی قرار گرفت، منافع ملی کنار گذاشته می‌شود".
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
طالبان: ارتش قوی 150 هزار نفری ایجاد می‌کنیم
پیشتر، مولوی فصیح‌الدین لوی درستیز طالبان گفته بود که در تشکیل ارتش جدید افغانستان از افراد مسلکی حکومت پیشین که در فساد دست نداشته باشند کار گرفته خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала