شهرزاد اکبر برنده جایزه حقوق بشر فرانسه – آلمان شد

© Photo / aihrcشهرزاد اکبر برنده جایزه حقوق بشر فرانسه – آلمان شد
شهرزاد اکبر برنده جایزه حقوق بشر فرانسه – آلمان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
شهرزاد اکبر رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان و از چهره‌های فعال در عرصه حقوق زنان و کودکان در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، آلمان و فرانسه شهرزاد اکبر رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان را یکی از برندگان "جایزه حقوق بشر و حاکمیت قانون فرانسه-آلمان" اعلام کردند. وزیران خارجه آلمان و فرانسه این جایزه حقوق بشر را به 15 تن از فعالان حقوق بشر اهدا کردند.
وزارت خارجه آلمان با نشر بیانیه‌ای نوشت که این جایزه به شهرزاد اکبر و 14 تن از فعالان حقوق بشر از کشورهای مختلف اختصاص یافته است.
جایزه حقوق بشر فرانسه-آلمان از سال 2016 به این سو همه ساله به 15 تن از فعالان عرصه‌های حقوق بشر و حاکمیت قانون در سراسر جهان اهدا می‌شود. امسال نام شهرزاد اکبر در آغاز فهرست دریافت کنندگان آن است و در ادامه، دیگر فعالان حقوق بشر از لبنان، چین، فیلیپین، تانزانیا، گواتمالا، ایران، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، و چند کشور دیگر قرار دارند که هر یک کارنامه‌ متفاوتی از تلاش و دست‌آورد در عرصه‌های مرتبط با حقوق بشر دارند.
خانم اکبر نیز با نشر توییتی، ضمن سپاسگزاری از اهدا کنندگان جایزه، نوشت که این جایزه متعلق به زنانی است که در خط مقدم دفاع از حقوق بشر در برابر ظلم قرار دارند. شهرزاد اکبر افزوده است که او جایزه "حقوق بشر و حاکمیت قانون آلمان- فرانسه" را به زنانی اهدا می‌کند که در برابر ظلم طالبان مبارزه می‌کنند و منبع الهام او هستند.
شهرزاد اکبر در یک دهه اخیر در افغانستان به حضور فعال و موضع‌گیری‌های آگاهانه‌اش در عرصه‌های حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، به ویژه در حیطه حقوق زنان و کودکان معروف است. او در جایگاه‌های مختلف، از معاونت شورای امنیت ملی تا مشاورت رئیس‌جمهوری و ریاست کمیسیون حقوق بشر افغانستان، کار کرده است. در کنار این فعالیت‌ها، خانم اکبر ریاست نهاد جامعه باز افغانستان را نیز که یک نهاد مدنی غیرانتفاعی است، بر عهده داشته است.
جایزه قهرمان سال بنیاد پت تیلمن به بانو کوفی رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
جایزه قهرمان سال بنیاد "پت تیلمن" به بانو کوفی رسید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала