طالبان نشر صدای زنان و موسیقی در بلخ، تخار و جوزجان را ممنوع کرده‌است

© Sputnik . Zuhal Sarhadخبرنگار زن
خبرنگار زن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که گروه طالبان در ولایت‌های بلخ، تخار و جوجان، نشر صدای زنان و موسیقی از رسانه‌ها را ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغان امروز (یک‌شنبه، 21 قوس) با نشر گزارشی همچنین گفته است که طالبان بر نحوۀ پوشش ظاهری خبرنگاران زن، نشر سریال‌ها، فلم‌ها و اعلانات در این ولایات و ولایت غور نیز محدودیت وضع کرده‌اند.
براساس گزارش، در ولایت بلخ ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر طالبان در نشستی با خبرنگاران خاطرنشان کرده است که موسیقی را نمی‌توانند از طریق رسانه‌ها نشر کنند. همچنین این ادارۀ طالبان به رسانه‌ها در این ولایت گفته است که خبرنگاران زن را نیز مجبور به رعایت کامل "حجاب اسلامی" کنند.
طالبان در ولایت تخار هم به رسانه‌ها گفته است نمی‌توانند سریال‌ها و فلم‌هایی را که در آن چهره‌های بازیگران زن نمایان شده باشد، نشر کنند. این گروه نشر صدای زنان را از طریق رسانه‌ها، نیز ممنوع کرده است.
در ولایت جوزجان، طالبان نشر موسیقی در رسانه‌های صوتی را ممنوع اعلام کرده و گفته‌اند که هیچ رسانه‌ای اجازه ندارد تا موسیقی نشر و پخش کند.
در گزارش کمیتۀ مصونیت خبرنگاران افغان همچنین آمده است که این گروه به رسانه‌ها در ولایت غور اجازۀ نشر موسیقی و برنامه‌های سرگرمی داده، اما گفته است که در برنامه‌ها و اعلانات باید از "زیگنال‌های اسلامی" استفاده شود.
روز یکشنبه ۱۰ اکتبر روز همبستگی زنان جهان با زنان افغانستان نام گذاری شده و قرار است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
مهمترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر/آیا طالبان با مقررات نالازم مانع کار زنان می‌شوند؟
طالبان هنوز به‌صورت رسمی به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.
در تاریخ 30 عقرب اما وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در یک فرمان بر نشرات رسانه‌های تصویری در افغانستان محدودیت وضع کرده بود.
در این فرمان هشت ماده‌ای، نشر درامه‌ها و برنامه‌های تمثیلی که تمثیل‌کننده‌ی آن زن باشد، ممنوع شده است.
همچنین، در یکی از ماده‌های این فرمان طالبان آمده است که خبرنگاران زن در رسانه‌های تصویری باید حجاب اسلامی را رعایت کنند. طبق این فرمان، تلویزیون‌ها باید فلم‌ها و سریال‌های خارجی را که مخالف شریعت اسلامی باشد، نشر نکنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала