پاکستان تا یک هفته دیگر میزبان نشست فوق‌العاده در مورد افغانستان

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
اسلام‌آباد تا یک هفته دیگر از نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان میزبانی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه 8صبح به نقل از رسانه‌های پاکستانی گزارش داد، این نشست در نوزدهم دسمبر (28 میزان) برگزاری می‌شود. براساس بیانیه‌ وزارت امور خارجه پاکستان، این نشست به هدف رسیده‌گی به وضعیت جدی و رو به وخامت انسانی و جلوگیری از بحران اقتصادی در افغانستان برگزار می‌شود.
شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، گفته است که بر علاوه اشتراک اعضای سازمان همکاری اسلامی، قرار است از کشورهای ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و نماینده‌گان نهادهای مددرسان مرتبط به سازمان ملل متحد نیز دعوت شود.
قریشی تأکید کرده است که هدف از برگزاری این کنفرانس جلب توجه بین‌المللی به بحران انسانی است که نه به نفع افغانستان و نه به نفع جهان است.
از سوی دیگر در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح شده است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که افغانستان یکی از اعضای موسس آن است، به‌عنوان بخشی از امت اسلامی، با مردم این کشور پیوندهای دوستی و برادری دارند.
در این بیانه گفته شده است که امروز مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری، به حمایت جامعه جهانی، به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی نیاز دارند.
بیانیه تصریح کرده است که این نشست فوق‌العاده نه‌تنها فرصتی برای ابراز هم‌بسته‌گی "امت با مردم افغانستان است، بلکه برای بررسی گام‌های عملی و ملموس برای کمک به رفع نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان نیز فراهم می‌کند".
در این بیانیه اشتراک قطر که نقش محوری در تحولات اخیر افغانستان ایفا کرده، حیاتی عنوان شده و گفته شده است که مشارکت قطر در این نشست برای جلب حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و جامعه بین‌المللی برای ارایه همه کمک‌های ممکن به مردم افغانستان نیاز مبرم و کلیدی خواهد بود.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
دیدبان حقوق بشر برای به رسمیت شناختن طالبان شرط گذاشت
این نشست در حالی برگزاری می‌شود که پیش از این سازمان ملل متحد هشدار داده بود که 60 درصد از جمعیت بیش از 30 میلیونی افغانستان با "بحران گرسنه‌گی" روبه‌رو اند و این وضعیت هر روز بدتر می‌شود.
در همین حال طالبان نیز از برگزاری این نشست استقبال کرده و از کشورهای عضو سازمان خواسته‌اند که حکومت‌شان را حمایت کنند و به رسمیت بشناسند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала