سازمان بهداشت جهانی: سرعت گسترش اُمیکرون می تواند از دلتا نیز پیشی بگیرد

© REUTERS / Denis BalibouseЛоготип Всемирной организации здравоохранения в Женеве
Логотип Всемирной организации здравоохранения в Женеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
تا به امروز سویه امیکرون در 63 کشور جهان در هر شش منطقه سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد، سویه جدید امیکرون تاکنون در 63 کشور جهان شناسایی شده است ،این سویه می تواند از نظر سرعت شیوع در جهان از سویه دلتا پیشی بگیرد و خطرناک باشد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: "تا 9 دسامبر 2021، موارد انسانی این سویه در 63 کشور جهان در هر شش منطقه سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است.از نظر سرعت انتشار، امیکرون می تواند از "دلتا" پیشی بگیرد، اما هنوز مدرکی در این خصوص منتشر نشده است". سازمان بهداشت جهانی همچنین در ادامه این گزارش افزود: "با این حال، با توجه به داده‌های موجود تا به امروز، می‌توان این امکان را داد که اومیکرون در جوامعی که شیوع بالایی پیدا می کند، از سوی دلتا پیشی خواهد گرفت.
Вакцина Pfizer-BioNTech - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
اثربخشی واکسن ها با گونه "اُمیکرون" تا چه میزان کاهش می یابد؟
امروز در خبرها آمده بود که در ترکیه شش مورد ابتلا به سویه اومیکرون ثبت شده است؛ یک نفر در استانبول و پنج نفر در ازمیر شناسایی شده اند." پیشتر سازمان جهانی بهداشت سویهB.1.1.529 را نگران کننده خواند و آن را اومیکرون نامگذاری کرد. ماریا وان کارخوو، مسوول تکنیکی سازمان جهانی بهداشت گفت، سویه اومیکرون در 63 کشور شناسایی شده است، اما دلتا همچنان گونه غالب کرونا در سطح جهان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала