چند دوز واکسن فایزر برای محافظت از امیکرون لازمی است

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
یک مطالعه نشان می دهد که تنها پس از سومین دوز واکسن فایزر در برابر سویه امیکرون میتوان محافظت حاصل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، حاييم شيبا بزرگترین مرکز پزشکی اسرائیل پس از کسب نتایج یک مطالعه انجام شده، دریفته است که افرادی که پنج ماه پیش یا بیشتر با دو دوز واکسن فایزر واکسینه شده‌اند، عملاً هیچ محافظتی در برابر سویه ویروس کرونا جدید تحت نام سویه امیکرون ندارند، در حالی که افرادی که سومین واکسن تقویت‌کننده را دریافت کرده‌اند، محافظت می‌شوند، اگرچه این محافظت چهار برابر کمتر از سویه دلتا است.
گفته می شود، این دفاع تقریباً چهار برابر کمتر از توانایی خنثی کردن دلتا است، اما دلگرم کننده است. ما هنوز نمی دانیم که آیا این دفاع به مرور زمان کاهش می یابد یا خیر، بعداً آن را بررسی خواهیم کرد.
محقق افزود که اکنون در حال کار روی آن هستیم.
Врачи у постели пациента во время обхода в госпитале для лечения зараженных коронавирусной инфекцией COVID-19 в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
علائم اصلی سویه کرونای امیکرون
شایان ذکر است که اخیراً سویه جدیدی از ویروس کرونا با نام B.1.1.529در آفریقای جنوبی شناسایی شد که سازمان جهانی صحت (WHO) آن را امیکرون (Omicron) نامید. امیکرون همانند نام‌های قبلی آلفا، بتا، گاما و دلتا یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزینB.1.1.529خواهد شد. به نظر می‌رسد که امیکرون یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала