اعتراف آمریکا به ناتوانی در رهگیری موشک های هسته ای روسیه

© AFP 2023Испытания ядерного оружия на атолле Муророа
Испытания ядерного оружия на атолле Муророа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
کارشناسان نظامی آمریکایی به ناتوانی ارتش ایالات متحده در رهگیری موشک های هسته ای روسیه اعتراف نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی کارشناسان نظامی آمریکا نعتقد اند که ارتش این کشور پس از خروج ایالات متحده ازپیمان دفاع موشکی، هیچ وسیله ای برای رهگیری موشک های هسته ای روسیه در اختیار ندارد.
علیرغم اینکه 20 سال پیش ایالات متحده برای ایجاد چنین وسیله ای از معاهده محدودیت سامانه های موشکی ضد بالستیک (ABM) خارج شد، اما هنوز موفق به انجام این کار نشده است.
توپ های هسته ای شوروی در افریقا مشاهده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
توپ های هسته ای شوروی در افریقا مشاهده شد
ولادیمیر یوسیف، متخصص در زمینه تسلیحات استراتژیک، معتقد است که مجتمع های دافع هوایی " زمینی ایجاد شده توسط آمریکا قادر به دفع کلاهک های هسته‌ی نیستند. وی خاطرنشان کرد که سیستم های مبتنی بر اصول رهگیری جنبشی دارای محدودیت های بسیار جدی هستند و بنابراین استفاده از آنها بسیار دشوار است.
در اینجا منظور استقرار سیستم دفاع ضد موشکی در فضاست که برای اجرایی کردن آن، نیاز به 1000 ماهواره رهگیر در مدار اطراف زمین خواهد بود.
یوگنی بوژینسکی رئیس پیشین بخش بین المللی –توافقی وزارت دفاع روسیه معتقد است که سیستم آمریکایی می تواند مثلا حملات ایران و یا کره شمالی را دفع کند اما در رابطه با روسیه و یا چین شکست خواهد خورد.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر اعلام کرده بود که روسیه به لحاظ تسلیحات مدرن از آمریکا جلو زده است و در حال به‌روزرسانی تسلیحات موجود است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала