افشاگری نیویورک تایمز از قتل عام سوریایی ها توسط یک گارد ویژه "مخفی" آمریکایی

© AP Photo / Hussein Mallaپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
نیویورک تایمز در گزارشی از اقدامات خونبار نیرو های سری آمریکا که به مدت 5 سال با آزادی عمل عام و تام غیرنظامیان سوری را قتل عام می‌کردند، پرده برداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آمریکای نیویورک تایمز، در گزارشی به نقل از مقامات نظامی و اطلاعاتی فعلی و سابق آمریکایی فاش نموده است که یک گروه عملیاتی حملات پهپادی محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) حتی با وجود نقض قوانین درگیری و افزایش تلفات غیرنظامیان، به مدت پنج سال در سوریه اجازه فعالیت بدون هیچ محدودیتی داشته است.
این تیم عملیاتی متشکل از گروه های کوچک 20 نفری "تالون آنویل" (Talon Anvil) نام داشت و در سه شیفت شبانه‌روزی بین سال‌های 2014 و 2019 کار می‌کرد و برنامه آن شناسایی اهدافی برای حمله نیروی هوایی ایالات متحده شامل کاروان‌ها، موترهای بمب‌گذاری شده، مراکز فرماندهی و جوخه‌های نیروهای دشمن بود.
اما افرادی که با این تیم همکاری داشتند، می‌گویند که این گروه در مسیر مبارزه با داعش، قوانینی را که برای محافظت از غیرنظامیان وضع شده بود، دور زده و شرکای خود در ارتش و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را با کشتن افرادی که هیچ نقشی در درگیری‌ها نداشتند، نگران کرد؛ از جمله کشاورزانی که سعی در برداشت محصول داشتند، کودکان حاضر در خیابان، خانواده‌هایی که از جنگ فرار می‌کردند و روستاییانی که در ساختمان‌ها پناه می‌گرفتند.
اعتراف تلویحی آمریکا به تأثیر تحریم‌ها در رنج مردم سوریه
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
امریکا به تاثیر تحریم‌ها بر مردم سوریه اعتراف کرد
به گفته یکی از افسران سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا: "این تیم بسیار بی رحمانه عمل می‌کرد و کار خود را به خوبی انجام می‌داد و حملات بد زیادی در کارنامه داشت.
گارد ویژه تالون آنویل کوچک بود و در مواقعی تعداد آنها حتا کمتر از 20 تن می‌شد که در اتاق‌هایی پر از صفحه‌ نمایش کار می‌کردند، اما این گروه نقش بزرگی در شلیک 112 هزار بمب و موشک علیه داعش ایفا کرد که علت آن تا حدی این بود که تفسیر آزادانه‌ای از قوانین نبرد ارتش آمریکا به اجرا گذاشته بود.
به گفته این روزنامه، اکثر حملات نه به دستور رهبران ارشد، بلکه به دست کماندوهای نسبتاً پایین‌رده نیروی دلتای ارتش آمریکا در واحد تالون آنویل انجام شده است.
مقام های آمریکایی که در حوزه‌های مختلف این جنگ کار می‌کردند، و همگی در صدها حمله مستقیماً با تالون آنویل در تعامل بودند، نگرانی خودشان را از این نحوه اجرای عملیات‌ها اطلاع دادند. آنها گفتند، آنچه را که می‌دیدند فورا به مافوق و فرماندهی ناظر بر جنگ هوایی گزارش کردند، اما نادیده گرفته شدند.
در ماه نوامبر امسال نیویورک تایمز گزارش داد که ارتش ایالات متحده در مورد حملات هوایی غیرنظامی در ماه مارچ سال 2019 در سوریه سکوت کرده است و هیچ تحقیق کاملی در مورد این موضوع وجود ندارد.
به گفته لری لوئیس، مشاور سابق پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا که از مولفان گزارش سال 2018 وزارت دفاع درباره آسیب به غیرنظامیان بوده، هر سال که فعالیت این واحد ضربت ادامه می‌یافت، نرخ تلفات غیرنظامی در سوریه به شکل چشم گیری رشد داشت. لوئیس که به آمار محرمانه پنتاگون از تلفات غیرنظامیان در سوریه دسترسی دارد، می‌گوید نرخ تلفات غیرنظامیان در سوریه 10 برابر بیشتر از عملیات‌های مشابه ردگیری‌شده در افغانستان است.
افراد مطلعی که کار این گروه ضربت را از نزدیک دیده‌اند، می‌گویند که حمله سال 2019 تنها بخشی از الگوی حملات بی مهاباست که سال‌ها قبل از آن شروع شده بود.
گفتنی است، از سال 2011 درگیری مسلحانه در سوریه ادامه دارد. ارتش ترکیه و ارتش ملی سوریه در 23 فبرری سال 2017 از پیروزی بر گروه تروریستی داعش اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала