امرالله صالح: چرا پول افغانی در مقابل دالر سقوط فاحش کرد

© Photo / moi / moiامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
معاون اول رییس جمهور سابق دلیل سقوط پول افغانی را توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک امرالله صالح، سابق معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در فیسبوک خود نوشت: سقوط بانک های خصوصی افغانستان ، قرار گرفتن بانک مرکزی در اختیار شبکه حقانی، جلوگیری از تبادله آزادانه ارز خارجی، بستن سرای شهزاده، چپاول عواید گمرکات، سراسری ساختن کشت و تولید مواد مخدر، توسل احتمالی به چاپ غیر قانونی پول افغانی، مراجعه به گروپ های تروریستی برای جلب کمک های مخفی و در نهایت بدست آوردن کمک ناچیز نقدی از پاکستان و چند حلقه استخاراتی دیگر دلایل سقوط غیر قابل توقف پول افغانی در مقابل دالر است.
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
امرالله صالح: تمام بانک های خصوصی در افغانستان ورشکست شده اند
طالب برای کشتار و ویرانی افغانستان از جانب پاکستان ساخته شده است و زیرساخت فکری برای هیچ چیز غیر از شکنجه و خشونت ندارد. لهذا سقوط پول افغانی ادامه خواهد داشت مگر اینکه این گروه دست نشانده از لجاجت دست بردارد و برای بهبود وضعیت تمکین به اراده ی مردم نماید.
تنها راه حل حرمت به خواست اکثریت ملت افغانستان است که از دست این گروه بی سر به فغان آمده و سیل آسا از کشور فرار می نمایند. تا زمانیکه نظام مشروعیت داخلی و بین المللی نداشته باشد مغز ها و ظرفیت های انسانی فرار خواهند نمود و هیچ کس زیر چتر یک رژیم ستم گر و متحجر سرمایه گذاری نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала