سازمان جهانی بهداشت: بیش ازنیم میلیارد نفر در معرض فقر شدید قرار دارند

© Fotolia / Сhantal СecchettiБездомный мужчина на улице
Бездомный мужчина на улице - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی در یک بیانیه مشترک اعلام کرده اند که دست کم نیم‌میلیارد نفر در جهان به خاطر هزینه‌های درمانی کرونا درگیر فقر شدید شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کردند در سال 2020 و در طول اوج‌گیری همه‌گیری COVID-19 بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان به دلیل پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب خود به ورطه فقر شدید کشیده شده‌اند.
بر اساس بیانیه مشترک این سازمان‌ها، شواهد جدید گردآوری‌شده نشان می‌دهد این بیماری همه‌گیر، خدمات بهداشتی و درمانی را در سطح جهان مختل کرده و احتمالاً به توقف دو دهه پیشرفت جهانی به سمت پوشش همگانی سلامت منجر خواهد شد.
طبق این گزارش علاوه بر تأثیر مخرب COVID-19 بر توانایی افراد برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی و پرداخت هزینه آن، همه‌گیری کرونا نظام بهداشتی کشورها را در حالی که برای مقابله با ویروس تلاش می‌کردند، وا داشته تا فرای محدودیت‌های خود عمل کنند. در نتیجه به عنوان مثال، برای اولین بار در ده سال گذشته اقدامات ایمن‌سازی در برابر بیماری‌ها از جمله واکسیناسیون کاهش یافته، و مرگ و میر ناشی از بیماری توبرکلوز و مالاریا افزایش پیدا کرده است.
تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در همین رابطه هشدار داد "هیچ وقتی برای ازدست دادن وجود ندارد" و از همه دولت‌ها خواست "فوراً و بدون ترس از پیامدهای مالی، اقدامات خود را برای اطمینان از دسترسی شهروندان خود به خدمات بهداشتی از سر بگیرند و تسریع کنند."
او توصیه کرد که ایالت ها هزینه های بهداشت و حمایت اجتماعی را با تمرکز بر سیستم های مراقبت اولیه افزایش دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала