ملاقات با دیپلمات های خارجی در افغانستان ممنوع شد

© Photo / MFA / MFAوزارت امور خارجه افغانستان
وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
مقامات افغان از ملاقات با دیپلمات های خارجی بدون اجازه وزارت خارجه منع شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ذاکر جلالی، رئیس اداره امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: رئیس گروه منصوب شده از سوی طالبان دولت افغانستان، دیدار مقامات محلی با دیپلمات های خارجی را بدون مجوز خاص ممنوع کرده است.
جلالی به رسانه ها گفت که از این پس تمامی دیدارهای مقامات افغانستان با دیپلمات های خارجی از سوی ریاست تشریفات وزارت امور خارجه سازماندهی و تنظیم می شود.
عادل نوین فعال سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک، خاطرنشان کرد که این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که سفیر پاکستان در کابل بدون هیچ توافقی با وزرای دولت موقت طالبان
(جنبش طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد) دیدار کرده است.
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
وزارت خارجه طالبان 5000 جلد پاسپورت را برای افغانستانی‌های مهاجر در ایران فرستاد
این منبع گفت: "ما می بینیم که سفیر پاکستان تقریباً هر روز نمایندگان طالبان را به سفارت دعوت می کند یا خود از وزارتخانه ها بازدید می کند. این کاملاً مغایر با اصول دیپلماسی است، اما متأسفانه طالبان در دیپلماسی چندان مسلط نیستند."
در اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 سال نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала