اعلام آمادگی کوریای جنوبی برای پایان درگیری ها با کوریای شمالی

© AP Photo / South Korean Defence MinistryСолдаты Северной и Южной Кореи впервые пересекают границу, проверяя демонтаж постов охраны
Солдаты Северной и Южной Кореи впервые пересекают границу, проверяя демонтаж постов охраны - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
کوریای جنوبی اعلام که آماده است در همراهی با کوریای شمالی، چین و آمریکا به تنش ها در شبه جزیره کوریا پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، مون جائه این، رئیس جمهورکوریای جنوبی اعلام کرده است که به همراه کوریای شمالی، چین و ایالات متحده آمریکا آماده است تا به جنگ 1950-1953 شبه جزیره کوریا پایان دهد.
وی افزود، اما مذاکرات به دلیل خواسته های کوریای شمالی هنوز آغاز نشده است. در ماه سپتامبر، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، به صراحت اعلام کرد که پیونگ یانگ تنها در صورتی وارد گفتگو خواهد شد که ایالات متحده آنچه را که او "سیاست های خصمانه" خواند، کنار بگذارد.
گفتنی است جنگ در شبه جزیره کوریا میان سال های که از سال 1950 تا 1953 ادامه داشت که به جای یک معاهده صلح، با یک آتش بس پایان یافت. از نظر فنی، کوریای شمالی و جنوبی به ترتیب با حمایت چین و ایالات متحده -از آن زمان تاکنون در جنگ و تنش بوده اند .
مون جائه این همچنین بر اهمیت گفت‌وگوی هرچه سریعتر بین دو طرف تاکید کرده و افزود: اعلامیه پایان جنگ دو کوریا به ضرر سیاسی، اقتصادی یا نظامی منجر نمی‌شود.
در 1953، دو کوریا با توافق آتش‌بس به سه سال جنگ پایان دادند. اما شبه جزیره کوریا رسما همچنان در جنگ است چون این نبرد بدون توافق صلح پایان یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала