وزیر امر به معروف و نهی از منکر: حجاب یعنی زنان باید کاملا پنهان بمانند

© https://twitter.com/homeشیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان
شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان در اظهاراتی درباره پوشش زنان گفته‌است که حجاب به این معنا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند.
به گزارش اسپوتنیک، شیخ محمد خالد حنفی؛ سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان در اظهاراتی در تالار لویه جرگه در کابل گفت، حجاب زمانی رعایت شده می‌تواند که زنان از نظر کامنلا پنهان بمانند.
حساب کاربری تلویزیون ملی، امروز (دوشنبه، 22 قوس) به نقل از شیخ حنفی نوشته که او گفته‌است که "بدون امر بالمعروف، نظام اسلامی شکل گرفته نمی‌تواند".
او افزوده‌است که "وکلای گذر مکلف‌اند تا جلو منکرات جامعه را با زبان بگیرند و با دست مانع‌شدن، مسئولیت کارکنان امر به‌ معروف است".
سرپرست وزارت امر به ‌معروف با اشاره به حقوق زنان گفته که دین اسلام حقوق بیش‌تری را برای زنان قایل شده‌است تا آن‌جا که فراهم کردن نفقه را از مسئولیت مردها دانسته‌است.
شیخ خالد درباره پوشش زنان "با اشاره به آیات قرآن کریم گفت که حجاب به معنی این ا‌ست که زنان کاملا پنهان باشند".
سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر طالبان پیش ازاین نیز در نشستی گفته بود که دختران می‌تواند با رعایت حجاب اسلامی تا سویه لیسانس، ماستری و دوکتورا تحصیل کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از تسلط طالبان، زنان از کار و دختران از آموزش متوسطه و تحصیلات عالی محروم شده‌اند.
طالبان وعده می‌دهند که سال آینده دانشگاه‌ها و مکاتب به روی دختران باز خواهند شد. آن‌ها درباره کار زنان در ادارات دولتی اما چیزی نمی‌گویند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала