خشنودی طالبان از تغیر سیاست امریکا در قبال افغانستان

© Abdul Qahar Balkhi twitterدیدار امیرخان متقی با سفیر آلمان برای افغانستان در دوحه 
دیدار امیرخان متقی با سفیر آلمان برای افغانستان در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان می گوید که آنها به دنبال روابط خوب با کشورهای جهان، به‌ویژه ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که طالبان به دنبال روابط خوب با کشورهای جهان، به‌ویژه ایالات متحده است. او تأکید کرده است که امریکا آرام‌آرام سیاست خود در قبال افغانستان را تغییر خواهد داد.
خبرگزاری آسوشتیدپرس روز دوشنبه، بیست‌ودوم قوس، مصاحبه اختصاصی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان را به نشر رسانده است. طبق معلومات، متقی تأکید کرده است که حکومت سرپرست طالبان خواهان روابط خوب با همه کشورها است و هیچ مشکلی با ایالات متحده امریکا ندارد.
وی بار دیگر تحریم‌های امریکا علیه طالبان را موثر نخواند و از این کشور خواست که دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند. متقی ابراز امیدواری کرد که با گذشت زمان، امریکا سیاست‌های خود در قبال افغانستان را تغییر دهد.
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
رایزنی وزرای خارجه قطر و آمریکا با محوریت افغانستان
او در این مصاحبه به‌نحو تلویحی هشدار داده است که یک کشور تحت حاکمیت طالبان که به تنهایی روی پای خود بایستد، به نفع امریکا است.
متقی امریکا و مردم این کشور را مخاطب قرار داده و گفته است: "شما ملت بزرگی هستید و باید آن‌قدر صبر داشته باشید و قلب بزرگی داشته باشید تا جرأت کنید براساس قوانین بین‌المللی در مورد افغانستان سیاست‌گذاری کنید و به اختلافات پایان دهید. فاصله بین خود را کوتاه‌تر کنید و روابط خوب را با افغانستان انتخاب کنید."
وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان خاطرنشان کرده است که طالبان تغییر کرده‌اند. او استدلال کرده است که با به دست گرفتن قدرت، آنان پیش‌رفت‌هایی در امور اداری و سیاسی داشته‌اند. وی افزوده است هر روزی که می‌گذرد، طالبان تجربه بیش‌تری در حکومت‌داری به دست می‌آورند و پیش‌رفت می‎‌کنند.
او در حالی به تغییر طالبان اشاره کرده است که هم‌اکنون حکومت سرپرست‌شان محدودیت‌های زیادی را بالای رسانه‌ها و شهروندان وضع کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала