صدراعظم بریتانیا با پوتین صحبت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и премьер-министр Великобритании Борис Джонсон во время встречи на полях Международной конференции по Ливии в Берлине
Президент РФ Владимир Путин и премьер-министр Великобритании Борис Джонсон во время встречи на полях Международной конференции по Ливии в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
دفتر صدراعظم بریتانیا اعلام کرد که بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم بریتانیا امروز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کرد. او نگرانی عمیق بریتانیا را در مورد استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین ابراز کرد و بر اهمیت کار از طریق کانال های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها و شناسایی مجدد تاکید کرد. داونینگ استریت افزود: "صدراعظم بر تعهد بریتانیا به تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تاکید کرد و هشدار داد که هرگونه اقدام بی ثبات کننده یک اشتباه استراتژیک با عواقب جدی خواهد بود".
جانسون همچنین در مورد اهمیت گفت‌وگو در مورد مسائل امنیت بین‌المللی و منطقوی را صحبت کرد و رهبران توافق کردند که ضرور است همه طرف‌ها به مفاد پروتکل مینسک پایبند باشند.
پیشهاد هستوی پوتین به بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2019
پیشهاد هستوی پوتین به بریتانیا
علاوه بر این، رهبران روسیه و بریتانیا از پیشرفت در مقابله با تغییرات آب و هوا و حفاظت از جنگل ها در COP26 استقبال کردند و به اهمیت حیاتی همکاری بریتانیا و روسیه برای انجام تعهدات گلاسکو اشاره کردند.
پیش از این، رهبران بریتانیا، ایالات متحده امریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا بر لزوم گفتگو با روسیه در مورد اوکراین توافق کردند.
روسای جمهور روسیه و آمریکا، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، در 7 دیسامبر از طریق لینک ویدیویی گفتگو کردند. به گفته یوری اوشاکوف، دستیار رئیس دولت روسیه در امور بین الملل، موضوع اوکراین زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.
روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی این منطقه است. مرزهای روسیه وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و فرصت کمک به کیف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.
Танки Т-72 на репетиции парада к 75-летию Сталинградской битвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
هراس بریتانیا از اتحاد روسیه و چین
همزمان، کیف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به دید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала