طالبان پاکستان: ما شاخه‌ای از طالبان افغانستان هستیم+ویدیو

© Flickr / Shahzeb Younasپرچم پاکستان
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
پایان آتش‌بس طالبان پاکستان با دولت؛ حملات طالبان پاکستان علیه نیروهای امنیتی از سر گرفته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در ویدیویی که اخیرا توسط طالبان پاکستان منتشر شد، نور ولی محسود فرمانده این گروه در سفرش به مناطق شمالی پاکستان گفته که گروهش شاخه‌ای از طالبان افغانستان است.
او خطاب به هواداران خود می‌گوید: "تحریک طالبان، شاخه‌ای از امارت اسلامی افغانستان است و ما بخشی از آنیم."
اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان با تکذیب اظهارات نور ولی محسود گفت: "آن‌ها بخشی از ما نیستند و ما اهداف مشترکی نداریم."
در همین حال، گروه طالبان پاکستان شنبه 11 دسامبر تمدید آتش‌بس با حکومت این کشور را رد کرد. این آتش بس با میانجیگری طالبان افغانستان صورت گرفته بود.
رسانه‌های پاکستان شنبه اعلام کردند که در تازه‌ترین حمله گروه تحریک طالبان به نیروهای امنیتی در شمال غرب این کشور نیروهای محافظ تیم واکسیناسیون فلج اطفال مورد هدف قرار گرفتند.
در این حمله، دو نفر از نیروهای پلیس پاکستان که مسئولیت تامین امنیت تیم ماموران بهداشت در منطقه "تانک" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان را برعهده داشتند، کشته شدند.
این اولین حمله طالبان پاکستان پس از پایان آتش بس دولت و این گروه محسوب می‌شود و همزمان گروه تحریک طالبان طی پیامی به رسانه‌های محلی پاکستان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
سخنگوی گروه طالبان افغانستان اخیرا حکومت پاکستان را غیر اسلامی خوانده و از دولت این کشور انتقاد کرد. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در مصاحبه‌ای گفت: "حکومت پاکستان اسلامی نیست، دین برای دولت پاکستان اهمیتی ندارد."
این انتقاد سخنگوی طالبان افغانستان از پاکستان با واکنش‌های متفاوتی روبه رو شد. برخی این انتقاد را نشانه هم‌دستی طالبان افغانستان و پاکستان خواندند و برخی هم آن را "نمایشی" خوانده و گفتند، طالبان افغانستان می‌خواهد با این نوع اظهارات، روابط خود با پاکستان را مخفی نگه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала