متقی: تضعیف حکومت به نفع هیچ کس نیست

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان می‌گوید که درباره رشد القاعده در افغانستان سندی وجود ندارد و می‌افزاید که بی‌ثبات سازی افغانستان به نفع هیچ کسی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، گفته‌های فرمانده ماندهی مرکزی آمریکا در پیوند به رشد القاعده در افغانستان را بی‌بنیاد می‌داند و می‌افزاید که هیچ گونه ثبوتی در این باره وجود ندارد.
آقای متقی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که "امارت اسلامی" طالبان خواهان روابط نیک با تمام کشورهای جهان، به شمول ایالات متحده است، و می‌افزاید که تضعیف حکومت کنونی به سود هیچ کس نیست.
متقی می‌گوید: "بی‌ثبات ساختن افغانستان و یا داشتن یک حکومت ضعیف در افغانستان به نفع هیچ کس نیست، به کسی سود نخواهد رساند. ما تلاش داریم تا یک افغانستان داشته باشیم که با هیچ کسی در جنگ نباشد و روی پای خود بایستد."
در پیوند به تحریم‌های ایالات متحده و وضعیت بشری در افغانستان، آقای متقی می‌گوید که امارت اسلامی خواهان روابط خوب با امریکا است و تحریم‌ها را اشتباه می‌داند.
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
بایدن: هفته‌ای 300 میلیون دالر در افغانستان مصرف می‌شد
پیش از این، جنرال کنت مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است که القاعده در چهار ماه پسین در افغانستان رشد کرده است. رییس ستاد کل ارتش روسیه نیز گفته بود که حامیان القاعده و داعش در حال افزایش اند. مکنزی گفت: "من فکر می‌کنم القاعده در تلاش احیای دوباره است. من بیشتر در این باره حرف نمی‌زنم اما فکر می‌کنم که القاعده قطعآ تلاش می‌ورزد تا خودش را دوباره در افغانستان زنده سازد."
آقای متقی می‌گوید که هیچ اسنادی در پیوند به رشد القاعده در افغانستان و ارتباط طالبان با این شبکه وجود ندارد.
متقی افزود: "اگر مکنزی کدام سند دارد و یا داشته است، باید آن را ارائه کند. من با اطمینان گفته می‌توانم که این یک ادعای بی‌بنیاد است."
از سویی هم، متقی می‌افزاید که امارت اسلامی در ماه‌های اول رسیدن به قدرت اشتباهاتی را مرتکب شده است و می‌افزاید که آنان در راستای آوردن اصلاحات کار می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала