طالبان دست به دامن آمریکا برای آزاد سازی ذخایر ارزی شدند

© Sputnik / PMملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان
ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست الوزاری طالبان از جامعه جهانی خواستار کمک برای آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، ملا عبدالغنی برادر معاون اول ریاست الوزاری طالبان، امروز سه شنبه ( 23 قوس) بعد از نشست با صعنت‌کاران در ارگ به خبرنگاران گفت:" با آنکه جامعه جهانی ادعای حقوق بشر را دارند اما دربرابر عمل امریکا با حکومت و مردم افغانستان مبنی بر مسدود کردن پول این کشور دهان خویش را بسته اند".
وی با بیان اینکه جهان باید از امریکا بخواهد که ذخایر مسدود شده ارزی افغانستان را آزاد سازد گفت:" پول مسدود شده توسط امریکا نه مال اشرف غنی است و نه هم از کسی دیگری، بلکه این پول سرمایه ملت افغانستان می‌باشد و امریکا باید این پول را آزاد سازد".
برادر با تاکید بر اینکه ما با همه جهان روابط نیک می‌خواهیم افزود: لازم است که امریکا و دیگر کشور‌های جهان با ما روابط نیک برقرار کنند.
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
آمریکا: برنامه‌ برای آزاد سازی پول‌های افغانستان روی میز نیست
برادرگفت:" اگر جهان بر امریکا فشار نیاورد و آنها پول افغانستان را آزاد نسازد و وضعیت هم به همین گونه ادامه پیدا کند کشور‌های منطقه و جهان هم از تاثیرات منفی آن درامان نخواهد بود.
شایان ذکر است، با آنکه نزدیک به چهار ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما تا هنوز هیچ کشور دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала