متهم شدن طالبان به اعدام 72 نفر توسط سازمان ملل

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل متحد
 سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد طالبان را به اعدام غیرقانونی 72 نفر متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، نادا النشیف، معاون رئیس حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که "ادعاهای موثقی" درباره کشته شدن بیش از 100 نفر در افغانستان از زمان روی کار آمدن طالبان در این کشور در ماه اوت سال جاری در دست دارند که بر اساس آن دست‌کم 72 مورد از این اعدام‌های غیرقانونی توسط طالبان صورت گرفته است.
وی افزود: مردم افغانستان امروز با یک بحران عمیق انسانی مواجه هستند و اقتصاد این کشور به دلیل فروپاشی سیستم بانکی و بحران شدید نقدینگی تا حد زیادی فلج شده است.
النشیف هشدار داد که با آمدن فصل زمستان، مردم افغانستان با فقر و گرسنگی شدید روبرو هستند.
وی با بيان اينكه وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور بسیار وخیم است، گفت: گزارش ها حاكی از آن است كه برخی خانواده‌ها از شدت فقر فرزندان خود را می‌فروشند.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
اختصاص 280 میلیون دالر کمک های بشردوستانه سازمان ملل به مردم افغانستان
النشیف تصریح کرد: علیرغم عفو عمومی اعلام شده از سوی طالبان پس از 15 اوت، اعدام‌های غیرقانونی در سراسر این کشور ادامه دارد و این مسئله نگران کننده است. در برخی موارد، اجساد در معرض دید عموم قرار می‌گرفت، این باعث اشاعه ترس در بین مردم شده است.
النشیف با بیان اینکه در حمله طالبان به اعضای داعش خراسان در استان ننگرهار دست کم 50 نفر به صورت غیرقانونی اعدام شده‌اند، گفت: گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اجساد افرادی که به دار آویخته شده و به طرز وحشیانه‌ای به شکل سر بریده در ملاءعام به نمایش گذاشه شده در دست داریم.
وی با اشاره به اینکه کودکان افغان توسط طالبان و گروه‌های تروریستی چون داعش مجبور به جنگ می شوند، اظهار داشت: این گزارش‌ها بسیار نگران کننده است؛ تقریبا تمامی غیرنظامیان کشته و زخمی شده توسط مین‌های منفجر نشده کودک هستند.
النشیف اذعان داشت: بر اساس گزارش یونیسف، 60 درصد از 4.2 میلیون کودک افغان که در حال حاضر از تحصیل بازمانده‌اند، دختر هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала