هشدار وزیر خارجه آمریکا از "پیامد های فاجعه‌بار" درگیری با چین

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
عضو شوید
وزیر امورخارجه آمریکا در بیاناتی از پیامدهای فاجعه بار درگیری با چین هشدار داد و از پکن خواست تا از اقدامات متجاوزانه در منطقه هند-‌اقیانوسیه دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه (14دسامبر) در سفر به جاکارتا پایتخت اندونزی چین را به انجام اقدامات تهاجمی در منطقه آسیا-اقیانوسیه متهم کرد.
این دیپلمات ارشد آمریکایی از پکن خواسته که از "اقدامات تهاجمی" در منطقه دست بردارد.
به گفته وزیر خارجه آمریکا، واشنگتن با متحدان و شرکای خود در این منطقه به منظور "دفاع از نظم مبتنی بر قوانین" همکاری خواهد کرد.
این دیپلمات ارشد دولت جو بایدن البته تاکید کرد که کشورهای منطقه ایندوپاسیفیک از حق "انتخاب مسیر خاص خودشان" برخوردار هستند.
بلینکن گفت: رئیس جمهور بایدن ماه گذشته به شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین گفت که ما نسبت به اینکه رقابت بین ما (آمریکا و چین) منجر به درگیری نشود، "احساس مسئولیت عمیقی" می‌کنیم.
به گفته بلینکن، واشنگتن "مصمم به تضمین آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی است" و اقدامات چین تهدیدی برای انتقال و جابجایی بیش از سه تریلیون دالر کالا و خدمات طی هر سال است".
جنوب‌شرق آسیا یک مرحله کلیدی برای "رقابت" بین آمریکا و چین محسوب می‌شود و این در حالیست که دولت بایدن به‌دنبال برقراری ارتباط مجدد با منطقه‌ای است که تعهد آمریکا به آن در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، زیر سوال رفته بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала