اختلال در عرضه خدمات صحی در نیمروز

© Sputnikنیمروز
نیمروز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
کارمندان صحی در شفاخانه دولتی شهر زرنج: چهار ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک به رسا نه ها، مسوولان صحی حکومت سرپرست طالبان برای نیمروز می‌گویند که به‌زودی معاش کارمندان صحی این ولایت پرداخت خواهد شد.
ظاهر، یکی از داکتران شفاخانه ولایتی نیمروز، در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت که چهار ماه می‌شود پرسونل صحی این شفاخانه معاش دریافت نکرده‌ و تمام پرسونل صحی این شفاخانه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند. وی از حکومت سرپرست طالبان در نیمروز خواست که به مشکلات آنان رسیده‌گی کند.
Специалисты Лаборатории реактивного движения НАСА опускают прибор MOXIE в брюхо марсохода Perseverance - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2021
يک فابریکۀ تولید اکسیجن در نیمروز به بهره برداری سپرده شد
غفار، یکی دیگر از داکتران شفاخانه ولایتی نیمروز است. وی گفت که عدم پرداخت معاشات، آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. غفار افزود: "کارکنان صحی در شفاخانه ولایتی نیمروز پس از سقوط حکومت پیشین معاش نگرفته‌اند. چهار ماه می‌شود که ما معاش دریافت نکرده‌ایم. پرسونل این شفاخانه واقعاً با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند."
در همین حال شماری از فعالان جامعه مدنی و باشنده‌گان شهر زرنج می‌گویند که شفاخانه مرکزی این ولایت با کمبود دوا روبه‌رو است خدمات صحی مناسب عرضه نمی‌تواند. احمدعلی، فعال جامعه مدنی، گفت که مشکلات شفاخانه نیمروز زیاد است. یکی از این مشکلات، کمبود ادویه در دواخانه شفاخانه ولایتی است که تمام مریضان از بازار ادویه خریداری می‌کنند و دوم عدم انگیزه داکتران و پرسونل صحی است. حدود چهار ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده‌اند. باید مسوولان محلی در این قسمت توجه جدی کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала