سازمان جهانی بهداشت: مرگ و میر های ناشی از کرونا کاهش یافته است

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرگ و میر های ناشی از ویروس کرونا در جهان نسبت به هفته های گذشته 10 درصد کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جهان نسبت به هفته گذشته 5 درصد و مرگ و میرهای ناشی از بیماری COVID-19در جهان حدود 10 درصد کاهش یافته است.
بر اساس آمارها، طی هفته گذشته بیش از چهار میلیون نفر مبتلا شناسایی و 46 هزار و 961 مورد فوتی به ثبت رسیده است.
ازاین میان تنها 65 درصد آمار و 60 درصد مرگ و میرها در اروپا ثبت شده است.
بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته در ایالات متحده -674 هزار و019 تن گزارش شده است. روسیه با 215 هزار و 283 مبتلا در جایگاه پنجم قرار دارد.
این در حالی است که پیشتر تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو هشدار داد که گونه اومیکرون کرونا با سرعتی در حال گسترش است که در گونه‌‌های قبلی دیده نشده است و احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد.
وی همچنین گفت شواهدی در خصوص کاهش اندکی در اثربخشی واکسن‌های ویروس کرونا در برابر بیماری‌های شدید و مرگبار و همچنین کاهش در پیشگیری از نوع خفیف ویروس مشاهده شده است.
وی افزود: در حال حاضر در 77 کشور موارد ابتلا به سویه اومیکرون مشاهده شد و حقیقت این است که حتی اگر هنوز در کشورهای دیگر شناسایی نشده باشد، احتمالا این سویه جدید در اکثر کشورها وجود دارد.
اومیکرون چند هفته پیش در حالی شناسایی شد که هیچ‌گونه داده‌ای درباره علائم ابتلا به آن و خطرات ناشی از آن وجود نداشت. اکنون اما داده‌های اولیه در مورد گونه جهش‌یافته کرونا که به درک بهتر از علائم و تاثیر آن کمک می‌کند به تدریج در حال انتشار است.
آنتونی فائوچی مشاور پزشکی ارشد کاخ سفید گفته هرچند قضاوت درباره میزان خطر اومیکرون چند هفته طول خواهد کشید اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این سویه از انواع پیشین ویروس کرونا خطرناک‌تر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала