واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل از گرسنگی میلیون ها افغان

© https://twitter.com هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
معاون رئیس الوزرای طالبان که حدود چهار ماه پیش قدرت در افغانستان به دست گرفتند می‌گوید که رهبری این گروه گزارش سازمان ملل در مورد گرسنگی میلیون افغان را رد می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرای طالبان که حدود چهار ماه پیش قدرت در افغانستان به دست گرفتند داده‌های مربوط به تعداد افغان‌های گرسنه ارائه‌شده توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) را رد کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (سه شنبه14 دسامبر) با ابراز تاسف از اینکه حدود 98 درصد مردم افغانستان از کمبود مواد غذایی رنج میبرند، گفت: برنامه جهانی غذا امسال به 15 میلیون افغان کمک کرده است.
فقر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
سازمان ملل: تنها دو درصد مردم افغانستان غذای کافی دریافت می‌کنند
حنفی گفت: "من ارقامی را که برنامه جهانی غذای سازمان ملل ارائه نموده است، رد می‌کنم و معتقدم که مردم افغانستان نیز با آن موافق نیستند". وی افزود: "تاکنون هیچکس [در افغانستان] از گرسنگی نمرده است".
معاون نخست وزیر حکومت طالبان اعتراف کرد که "بسیاری از مردم افغانستان به دلیل جنگ و خشکسالی در فقر زندگی می کنند". حنفی افزود: "بعید است که افغان ها از گرسنگی بمیرند، جای نگرانی وجود ندارد."
این درحالی است که در چند روز اخیر با افزایش بهای دالر در برای پول افغانی، قیمت مواد غذایی نیز بیش از 70 درصد افزایش یافته است.
با اینکه حدود چهار ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما هنوز هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است. در این مدت فقر نیز در این کشور افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала