چین خواستار مجازات نظامیان آمریکایی دخیل در کشتار مردم افغانستان شد

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEАмеркианский военный в аэропорту Кабула
Амеркианский военный в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه چین با انتقاد از تلاش‌های آمریکا برای تفرقه‌افکنی و ایجاد شکاف در شرق آسیا و اقیانوسیه، از جامعه بین‌المللی خواست نظامیان آمریکایی دخیل در کشتار مردم افغانستان را مجازات کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وبگاه "چاینا دیلی"، "وانگ ون‌بین" سخنگوی وزارت خارجه چین به تصمیم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای عدم مجازات نظامیانی که در افغانستان دست به کشتار مردم زدند انتقاد کرد و گفت: "غیرقابل تحمل است که پنتاگون سربازان خود را به دلیل حمله به غیرنظامیان با استفاده ازهواپیمای بدون سرنشین(پهباد) در کابل مجازات نمی‌کند".
وانگ، با اشاره به اینکه چیزی که بیشتر باعث عصبانیت می‌شود این است که آمریکا با اعطای مصونیت به عاملان این کشتار، آنها را در زمینه‌های مختلف جسورتر می‌کند، خواستار بررسی این جنایات شد.
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده که پنتاگون تصمیم گرفته هیچ نظامی آمریکایی را در ارتباط با حمله پهپادی مورخ 29 آگست در کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی منجر شد، تنبیه انضباطی نکند.
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به اظهارات "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به جنوب شرق آسیا نیز گفت: "اقدام واشنگتن برای ایجاد شکاف و رویارویی در منطقه آسیا و اقیانوسیه کارساز نیست و این شیوه دیگر در جهان حامی ندارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала