Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برترین گُلزنان پنج لیگ معتبر اروپایی؛ لوا دست نیافتنی

© AP Photo / Matthias SchraderНападающий "Баварии" Роберт Левандовский после забитого в матче с "Челси" гола
Нападающий Баварии Роберт Левандовский после забитого в матче с Челси гола - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
با نزدیک شدن به نیم فصل پنچ لیگ معتبر اروپا، برخی بازیکنان صدرنشینی خود در جدول گُلزنان لیگ‌های شان را تثبیت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، تا سه هفتۀ دیگر سال 2021 میلادی به پایان می‌رسد و پنج لیگ معتبر اروپایی بغیر از لیگ برتر انگلیس برای مدت کوتاهی تعطیل خواهد شد.
تا این جای کار مهاجمان در لیگ‌های شان خوش درخشیده اند و موفق به گُلزنی برای تیم‌های شان شده اند. برخی بازیکنان نیز بیشتر از سایرین درخشیده اند و بالاتر از همه در جدول بهترین گُلزنان لیگ قرار دارند.
در لیگ برتر انگلیس، محمد صلاح مصری با 14 گُل زده صدرنشین است و جدی‌ترین تعقیب کننده او جیمی واردی از لسترسیتی است که 9 گُلزده دارد.
در لالیگا کریم بنزما قدرت‌نمایی دارد و توانسته با 13 گُلزده صدر جدول برترین گُلزنان را از آن خود کرده است. خوانمی از رئال بتیس با 10 و وینیسیوس جونیور از رئال مادرید نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
در سری‌آ دوشان ولاهوویچ صربستانی از تیم فیورنتینا، با 15 گُلزده صدرنشین است و ایموبیله از لاتزیو با 13 و جیوانی سیمئونه از هلاس ورونا نفرهای بعدی اند.
در بوندسلیگا روبرت لواندوفسکی با 18 گُلزده قدرت‌نمایی دارد و پاتریک شیک نیز با 2 گُل کمتر نفر دوم است. ارلینگ هالند مهاجم نروژی دورتموند نیز با 11 گُل در رده سوم قرار گرفته است.
در رقابت‌های لوشامپیونه(لیگ 1 فرانسه) جاناتان دیوید از لیل با 11 گُل در صدر قرار دارد و امباپه نیز با 9 گُل به صورت مشترک با لابورده از رن در جایگاه دوم قرار گرفته اند.
در میان برترین گُلزنان 5 لیگ معتبر اروپایی، لیونل مسی و رونالدو حضور ندارند زیرا لئو تنها دو گُل برای پی‌اس‌جی و کریستیانو نیز با 7 گلزده برای یونایتد، در جایگاه بلندی قرار ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала