طالبان: امریکا باید غرامت قربانیان حمله پهپادی کابل را بپردازد

© https://twitter.com/TOLOnewsشمار کشته شدگان حمله راکتی آمریکا در کابل به 12 تن رسید
شمار کشته شدگان حمله راکتی آمریکا در کابل به 12 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان می‌گوید که ارتش امریکا مسوول کشتار غیرنظامیان بی‌گناه افغان از طریق حملات طیاره‌های بدون سرنشین است و دولت ایالات متحده امریکا باید به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک، آریانانیوز به نقل از رویترز گزارش داد که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز سه شنبه، گفته است که: "ما می‌خواهیم به خانواده‌های کسانی که به طرز وحشیانه‌ای کشته شده اند کمک شود. ایالات متحده باید غرامت را بپردازد. این خواست مردم افغانستان است اما امریکایی‌ها آن را رد می کنند. ایالات متحده اقدامات مشابه بسیاری را در جهان انجام داده است و اکنون می‌گوید [برای کسانی که در حملات هوایی دست داشتند مجازات نمی شود]. ایالات متحده در 20 سال گذشته بسیاری از مردم بی‌گناه را در افغانستان کشت. پس این باج‌گیری نیست. این یک مسئولیت اخلاقی ایالات متحده است که باید انجام شود".
این درحالی است که وزارت دفاع امریکا روز گذشته در یک اعلامیه گفت که هیچ پرسنل نظامی در حمله طیارۀ بدون سرنشین که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی به‌شمول هفت کودک در ماه اگست در کابل پایتخت افغانستان شد، با مجازات مواجه نخواهد شد.
بر اساس گزارش، وزارت دفاع امریکا در ماه سپتمبر اعتراف کرد که حمله طیارۀ بدون سرنشین – که در روزهای پایانی خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان انجام شد – یک "اشتباه غم انگیز" بود که غیرنظامیان را هدف قرار داد.
این تصمیم پنتاگون توسط خانواده‌های قربانیان غیرقابل قبول تلقی شد.
یکی از اعضای خانواده، ایمل احمدی، با ابراز شکایت از گفت که ایالات متحده چندین بار به آنها گفته است که مرتکب اشتباه شده است، اما اکنون لحن خود را تغییر داده و گفته است که کسانی را که این حمله را انجام داده اند مجازات نمی‌کند.
طبق گزارش، جیحون احمد، یکی از باشنده‌گان کابل، گفت که دادگاه بین‌المللی برای بررسی حملات طیاره‌های بدون سرنشین توسط ایالات متحده ضروری است.
حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
حمله هوایی به خانه غیرنظامیان در کابل؛ پنتاگون اشتباه خود را پذیرفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала