واکنش روسیه به اظهارات آمریکا درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اروپای شرقی

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه اظهارات کاخ سفید درباره اعزام احتمالی نیروهای نظامی به اروپای شرقی را سیگنالی تحریک آمیز دانست.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت، اظهارات کاخ سفید درباره اعزام احتمالی نیروهای نظامی به اروپای شرقی سیگنالی تحریک آمیز است.

ریابکوف در این راستا گفت: "اینها سیگنال هایی تحریک آمیز است. مشخص نیست چرا دولت آمریکا به جای توجه عمیق به راه های جایگزین برای تقویت واقعی امنیت که پیشنهاد آن توسط روسیه در قالب تضمین های گفته شده مطرح شده است، به چنین اقداماتی می پردازد."

پیشتر جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا در حال بررسی اعزام نظامیان به اروپای شرقی در صورت تشدید اوضاع پیرامون اوکراین است.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
هشدار روسیه به ناتو از نزدیک شدن به مرز های شرقی این‌کشور
ساکی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام نظامیان اقدامی احتمالی در حمایت از ناتو خواهد بود، گفت: چنانچه به (وقایع) سال ۲۰۱۴ نگاهی بیندازید، بسیاری از کشورها و شرکای ناتو درخواست حمایت و پشتیبانی، افزایش حضور نظامی و یا درخواست استقرار چرخشی نظامیان اضافی را کرده اند. البته این گزینه چنانچه روسیه بخواهد به اوکراین حمله کند، روی میز است.
این در حالی است که پیشتر "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه طی تماسی ویدئویی با "جو بایدن" همتای آمریکایی اش، این مسئله را مشخص کرده است که نظامیان روسیه که در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین و داخل خاک روسیه هستند، تهدیدی برای هیچ کسی محسوب نمی شوند.
از زمان شروع کارزار رسانه ای در مورد ادعای تهاجم روسیه، مسکو بارها تاکید کرده است که قصد حمله به کسی را ندارد. در حالی که کشورهای غربی نسبت به تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین ابراز نگرانی کردند، کرملین استدلال کرد که این ناتو است که با انتقال تجهیزات نظامی خود به اوکراین باعث نگرانی مسکو شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала