کاوشگر آمریکایی برای نخستین بار خورشید را لمس کرد

© NASA . Johns Hopkins University Applied Physics LaboratoryIllustration of the Parker Solar Probe spacecraft approaching the sun
Illustration of the Parker Solar Probe spacecraft approaching the sun - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
مرکز پروازهای فضایی ناسا اخیرا با انتشار تصاویری اعلام کرده که کاوشگر پارکر آمریکایی برای اولین بار خورشید را لمس کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کرد که فضاپیمای پارکر این نهاد برای اولین بار با عبور از میان تاج به گزارش اسپوتنیک، آژانس فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کرد که فضاپیمای پارکر این نهاد برای اولین بار با عبور از میان تاج خورشید، بینش عمیق تری از روند تکامل این ستاره به کاوشگران دیگر را فراهم ساخت.
کاوشگر خورشیدی ناسا اکنون از اتمسفر بالای خورشید موسوم به تاج خورشیدی عبور کرده و از ذرات و میدان‌های مغناطیسی آنجا نمونه برداری کرده است.
این کاوشگر رسما اولین فضاپیمایی است که از جو بیرونی خورشید یا تاج خورشیدی عبور کرده است. این عملیات یک گام بزرگ برای کاوشگر خورشیدی پارکر و یک جهش بزرگ برای علم خورشیدی است.
همانطور که فرود روی ماه به دانشمندان اجازه داد تا چگونگی شکل‌گیری آن را درک کنند، لمس موادی که خورشید از آنها ساخته شده است نیز به دانشمندان کمک می‌کند اطلاعات مهمی درباره نزدیک‌ترین ستاره ما و تأثیر آن بر منظومه شمسی کشف کنند.
کاوشگر خورشیدی پارکر در سال 2018 به فضا پرتاب شد و شروع به دور زدن در نزدیکی خورشید کرد. در واقع دانشمندانی از جمله یوجین پارکر (اخترفیزیکدان همنام فضاپیما) با این ماموریت می‌خواهند به سؤالات اساسی در مورد باد خورشیدی که از خورشید بیرون می‌آید و ذرات پرانرژی را در سراسر منظومه شمسی پرتاب می‌کند، پاسخ دهند.
کاوشگر خورشیدی پارکر مجهز به سپرهای حرارتی فوق العاده مقاوم است که قابلیت مقاومت در دمای 1377 درجه سانتی‌گراد را دارد و هنگام نزدیک شدن به خورشید و با وجود گرمای محیط، به گونه‌ای طراحی شده که دمای داخل آن 30 درجه سانتی‌گراد باقی بماند. این امر به لطف یک صفحه کامپوزیت کربنی سپر حرارتی تعبیه شده روی بدنه کاوشگر امکانپذیر شده است.
پارکر، فرصتی برای اکتشافات بی حد و حصر است. درک چرخه خورشیدی مهم است، زیرا آب و هوای فضایی ناشی از خورشید می‌تواند بر شبکه برق، ماهواره ها، GPS، خطوط هوایی، موشک‌ها و فضانوردان در فضا تأثیر بگذارد.
پارکر طی پروازهای از نزدیک خود در آینده به هدفش نزدیک‌تر خواهد شد و پرواز بعدی در ماه جنوری سال آینده خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала