کرزی: پس از فرار غنی، طالبان را به کابل دعوت کردم

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
رییس جمهور سابق می گوید که طالبان کابل را تصرف نه بلکه به شهر دعوت شدند.
به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهور پیشین کشور در مصاحبه با اسوشیتدپرس گفته که وقتی غنی فرار کرد، من از طالبان دعوت کردم تا هرج‌و‌مرج را متوقف و در مورد آینده افغانستان لویه جرگه دایر کنند.
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در گفتگو با اسوشیتدپرس گفته است که همه‌ی ما باید وضعیت را درک و اشتباهاتی را که مرتکب شده‌ایم، اصلاح کنیم.
به باور وی؛ طالبان پایتخت افغانستان را نگرفتند، بلکه دعوت شدند: "پس از خروج مخفیانه و ناگهانی اشرف غنی، من طالبان را برای محافظت از مردم به شهر دعوت کردم."
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در حال مصاحبه با خبرنگاران پس از پایان دومین نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
کرزی: طالبان را مثل برادرانم میبینم
کرزی گفته است که من این کار را بخاطری انجام دادم تا شهر دچار هرج و مرج نشود و عناصر ناخواسته که احتمالا کشور را غارت می‌کنند، مغازه ها را غارت نکنند.
اسوشیتدپرس می‌نویسد: زمانی که غنی رفت، مقامات امنیتی او نیز رفتند. وزیر دفاع بسم الله خان حتی از کرزی پرسید که آیا می خواهد کابل را ترک کند؟ کرزی با او تماس گرفت تا بداند چه بقایای دولت هنوز باقی مانده است. معلوم شد هیچکدام نبودند، حتی قوماندان امنیه کابل هم نمانده بود.
کرزی که به مدت 13 سال پس از سرنگونی حکومت قبلی طالبان در پی حملات 11 سپتامبر، رئیس جمهور کشور بود، این‌بار از خروج خودداری کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала