پوتین روابط بین روسیه را چین الگوی همکاری بین دولتی در قرن حاضر دانست

© Sputnik / Sergei Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин а торжественном вечере, посвященном 70-летию установления дипломатических отношений между Россией и Китая
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин а торжественном вечере, посвященном 70-летию установления дипломатических отношений между Россией и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در دیدار ویدیویی با رئیس جمهور چین، روابط روسیه و چین را یک نمونه واقعی روابط بین دولتی قرن بیست و یکم دانست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه (15دسامبر) در دیدار ویدیویی با شی جین پینگ همتای چینی خود از روابط روسیه و چین به عنوان یک الگو برای مناسبات کشورها در قرن بیست و یکم یاد و از افزایش گردش مالی و تجاری بین دو کشور استقبال کرد.
رئیس جمهور روسیه گفت:" از دیدار با شما خوشحالم. این امر شرایط را برای بررسی اساسی توسعه روابط روسیه و چین، مشارکت جامع و همکاری راهبردی را فراهم می کند. روابط دو کشور را یک نمونه واقعی از همکاری بین دولتی در قرن بیست و یک می دانم."
پوتین خاطرنشان شد که روسیه و چین در زمینه مسائل مربوط به همکاری های بین المللی ورزشی از همدیگر حمایت و پشتیبانی می کنند، از جمله در مخالفت با هرگونه تلاش کشورهای ثالث در سیاسی سازی ورزش.
رئیس جمهور روسیه گفت: گردش مالی تجاری روسیه و چین در ماه های نوامبر-جنوری 31 درصد افزایش داشته و از سطح پیش از همه گیری هم فراتر رفته است.
رهبران دو کشور به پویایی مثبت در روابط بین کشورها اشاره کردند. پوتین روابط بین فدراسیون روسیه و چین را الگوی همکاری بین دولتی در قرن بیست و یکم خواند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای معاهده حسن همجواری، دوستی و همکاری که برای پنج سال دیگر تمدید شد، امکان شکل‌گیری مدل جدیدی از روابط دو کشور را فراهم کرد که مبتنی بر اصولی مانند عدم مداخله در امور داخلی است. امور و احترام به منافع یکدیگر، عزم برای تبدیل مرزهای مشترک به کمربند صلح ابدی و حسن همجواری از ویژگی های این معاهده است.
به گفته وی، تنها در ماه های نوامبر و ژانویه، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین با 31 درصد افزایش به 123 میلیارد دالر رسیده است.
پوتین همچنین در مورد امضای قرارداد برای تولید 150 میلیون دوز واکسن روسی علیه ویروس کرونا در چین صحبت کرد. علاوه بر این، او به آقای شی گفت که آماده است برای افتتاحیه بازی های المپیک در ماه فوریه به پکن بیاید.
شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز خاطرنشان کرد: به رغم این واقعیت که جهان وارد دوره "تلاطم و تغییرات بزرگ" شده است، روابط بین چین و روسیه اکنون "نشاط پایدار" را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه مشتاقانه منتظر دیدار رودررو با پوتین است، پوتین هم در پاسخ گفت که امیدوارم در فبروری 2022 میلادی بتوانیم حضوری در پکن دیدار و در افتتاحیه بازی های المپیک شرکت کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала