سازمان جهانی صحت: کرونا امیکرون با سرعت در حال گسترش است

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد
سازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
"دیوید نابارو"، سخنگوی سازمان جهانی صحت (WHO) در گفتگوی با اسکای‌نیوز گفت که سویه جدید کرونای امیکرون با سرعت در حال گسترش است و تعداد موارد جدید هر دو تا سه روز دو برار می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، آقای نابارو گفته است که "این بدان معناست که وضعیت در یک هفته هشت برابر و در دو هفته 40 برابر جدی‌تر خواهد شد".
وی تاکید کرد: با وجود این که میزان کشندگی کمتر سویه امکیرون تایید شده، اما تعداد موارد ابتلا به این بیماری سیستم صحی بریتانیا را "تکان خواهد داد". به گفته سخنگوی سازمان جهانی صحت، در این صورت وضعیت "در عرض دو هفته و احتمالا زودتر به شدت جدی خواهد شد".
پیش از این نابارو گفته بود که سویه امکیرون عفونی‌تر است، اما به‌طور کلی سطح خطر بیماری را تغییر نمی‌دهد. وی تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند، اما با توجه به سویه جدید هیچ تغییر اساسی در اولویت‌ها و روش‌های مبارزه با همه‌گیری پیش‌بینی نمی‌شود.
نابارو پیش از این گفته بود که سویه جدید کروناویروس SARS-CoV-2که در نتیجه جهش ایجاد شده و در بریتانیا پیدا شده است، عفونی‌تر است، اما به طور کلی سطح خطر بیماری را تغییر نمی‌دهد. وی تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند، اما با توجه به سویه جدید هیچ تغییر اساسی در اولویت‌ها و روش‌های مبارزه با همه‌گیری پیش‌بینی نمی‌شود.
Вакцинация в Япоии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
فرضیه دانشمندان درباره منشأ پیدایش کرونای امیکرون
سویه امیکرون اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان شمار مبتلایان بیماری کووید-19 در این کشور روند افزایشی پیدا کرده است.
دبیر کل سازمان جهانی صحت همچنین مجدد نسبت به نابرابری در توزیع واکسین تاکید کرد چرا که برخی کشورها در واکنش به سویه امیکرون تزریق دوز یادآور را سرعت داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала