ممکن رویارویی شدید بین روسیه و ناتو آغاز شود

© Russia-NATORussia NATO
Russia NATO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
ناتو وعده داده است که بر خلاف توافقات با روسیه، اوکراین را می پذیرد.
استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو: علیرغم اعتراضات روسیه، از برنامه های ناتو برای ادامه توسعه خود در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ناتو همچنان به گسترش خود ادامه می دهد و قصد ندارد در آنجا متوقف شود، حتی با وجود مخالفت های روسیه، بروکسل نیز امکان گنجاندن کیف را در ائتلاف انکار نمی کند.
ینس استولتنبرگ، منشی عمومی اتحادیه اروپا این موضوع را طی کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان کرد. وی یادآور شد که ائتلاف مونته نگرو و مقدونیه شمالی را علیرغم اعتراضات مسکو به عضویت خود پذیرفته است. او وعده داد که ائتلاف با مقامات روسیه سازش نخواهد کرد و به اوکراین برای مقابله با "تهدید" مسکو کمک خواهد شد.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
هشدار روسیه به ناتو از نزدیک شدن به مرز های شرقی این‌کشور
سرمنشی ناتو اظهار داشت: "در مورد الحاق [اوكرين به ناتو]، تنها 30 كشور ناتو و خود اوكراين مي توانند در اين مورد تصميم بگیرد.
همزمان، استولتنبرگ مطمئن است که حمایت نظامی از کیف، توافقات را که طبق آن کشورها نمی توانند در امور یکدیگر مداخله کنند (به ویژه در مورد کشورهای اروپا و روسیه) را نقض نمی کند.
با این همه، مسکو خواستار تضمین های امنیتی بوده و آماده است مشورت های عاجل را با نمایندگان ناتو در قلمرو بی طرف داشته باشد. همانطور که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، در غیر این صورت ممکن است دور جدیدی از رویارویی بین طرفین آغاز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала