نگرانی سازمان ملل درباره پشتیبانی ناکافی از پناهجویان افغانستانی در تاجیکستان

© Sputnik / Stringerفرار یا عقب نشینی سربازان افغان از بدخشان به کمیساری تاجیکستان
فرار یا عقب نشینی سربازان افغان از بدخشان به کمیساری تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
گزارشگر ویژه سازمان ملل از تاجیکستان می خواهد که اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق انسان را تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، سیوبهان ملالی، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره قاچاق انسان، نگرانی شدید خود را نسبت به عدم پشتیبانی از پناهندگان از افغانستان، عراق و سوریه که در حال حاضر در تاجیکستان هستند، ابراز کرد.
او گفت: "مهم است که دولت (تاجیکستان) ثبت نام پناهجویان و پناهندگان را فوراً از سر بگیرد و با به رسمیت شناختن خطرات جدی آزار و شکنجه، از جمله نقض حقوق بشر مبتنی بر جنسیت و انسان، احترام کامل به اصل عدم بازگرداندن را تضمین کند".
ملالی در یک نشست توجیهی پس از سفر خود به تاجیکستان گفت: آنها با خطر مرگ و آزار مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد، که این گونه اقدامات مقامات تاجیکستان مغایر با قوانین بین المللی و نقض حقوق بشر است.
بر اساس اطلاعات رسمی، بیش از 10 هزار پناهجو از افغانستان اکنون در تاجیکستان هستند. گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین از تاجیکستان خواست تا برای جلوگیری از قاچاق انسان و حفاظت از قربانیان، به ویژه زنان پناهجو و پناهجو که از مناطق درگیری فرار می کنند، اقدامات بیشتری انجام دهد.
CSTO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
اوضاع مرزی تاجیکستان-افغانستان به سیاست کابل بستگی دارد
در عین حال، ملالی از اقدامات دولت برای مبارزه با قاچاق انسان از جمله تصویب قانون مبارزه با قاچاق انسان و حمایت از پناهندگان قدردانی کرد. به گفته این کارشناس، برای مبارزه با قاچاق انسان به منظور استثمار جنسی، از جمله در داخل تاجیکستان، به کار فوری نیاز است.
او گفت: "ما داستان های نگران کننده ای از قربانیانی شنیده ایم که اغلب برای کار در خارج از کشور استخدام شده اند و بعداً برای کار اجباری و استثمار جنسی قاچاق شده اند. دولت باید به توسعه فرصت ها برای مهاجرت ایمن بر اساس برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان ادامه دهد".
ملالی گزارشگر ویژه سازمان ملل در سفر خود به دوشنبه با مقامات دولتی، مقامات سازمان ملل متحد، اعضای سازمان های جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر به ویژه کسانی که در پیشگیری، شناسایی و کمک به قربانیان دخیل هستند، دیدار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала