کشف باکتری ‌های پلاستیک‌ خوار

© Fotolia / Giovanni CancemiБактерии под микроскопом
Бактерии под микроскопом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
زیست شناسان دانشگاه تکنالوژی چالمرز سویدن باکتری‌ هایی را کشف کرده‌اند که توانایی تجزیه کردن پلاستیک را در خشکی و زیرآب دارد.
به گزارش اسپوتنیک، طی 70 ساعت گذشته حجم آلودگی های پلاستیکی افزایش وحشتناکی داشته و از رقم سالانه دو میلیون تن به حدود 380 میلیون تن رسیده که از این میان سالانه حدود 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کند. اکنون محققان دانشگاه تکنالوژی چالمرز در سویدن با آنالیز نمونه‌های DNA از سراسر دنیا، با آنزیم‌هایی میکروبی روبه رو شده اند که توانایی تزیه پلاستیک را دارد و در نتیجه می‌تواند با این نوع آلودگی مقابله کند. این مطالعه در Microbial Ecology منتشر شده است.
محققان رفتار و ویژگی های حدود 200 میلیون باکتری مختلف را مورد مطالعه قرار داند. 300 هزار میکروارگانیسم توانستند حدود ده نوع پلاستیک را تجزیه کنند. برخی از آنها در یک آزمایشگاه آزمایش می‌شوند تا مکانیسم و سرعت تجزیه پلاستیک توسط آنها معلوم شود.
Бактерии и грибы в чашке Петри - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
کشف 60 گونه‌ی جدیدی از باکتری ها توسط محققان ترکیه
تجزیه کامل پلاستیک در طبیعت روند بسیار کندی دارد و فرضا برای تجزیه یک بطری از جنس PET به چندین دهه زمان نیاز است. در این میان محققان باور دارند که کشف این آنزیم‌ها میکروبی می‌تواند به راهکارهای تازه‌ای برای بازیافت مواد منجر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала