امریکا استفاده از واکسین کرونای جانسون اند جانسون را ممنوع می‌کند

© REUTERS / Dado RuvicA vial and sryinge are seen in front of a displayed Johnson&Johnson logo in this illustration taken January 11, 2021
A vial and sryinge are seen in front of a displayed Johnson&Johnson logo in this illustration taken January 11, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد واکسین کرونا جانسون اند جانسون را به دلیل مشکلات باقی‌مانده لخته شدن خون در افراد پس از تزریق واکسین، ممنوع کند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت که مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های امریکا امروز (پنجشنبه) جلسه‌ای را برای تصمیم گیری درباره اعمال محدودیت در تزریق واکسین شرکت جانسون اند جانسون برگزار می‌کند. این جلسه پس از آن برگزار می‌شود که گزارش‌های متعدد از لخته شدن خون پس از تزریق این واکسین حکایت داشت.
گزارش رسیده به دست این مرکز نشان می‌دهد نرخ افرادی که پس از دریافت واکسین جانسون اند جانسون از ماه اپریل شاهد لخته شدن خون بودند در حال افزایش است. در ماه اپریل پس از تشدید نگرانی‌ها درباره ایجاد لخته‌های مرگبار این واکسین که بیشتر در جوانان و زنان میانسال مشاهده شده بود، تزریق واکسین جانسون اند جانسون به مدت 10 روز متوقف شد.
یک مقام صحی دولت فدرال امریکا که نخواست نامش فاش شود در این باره اعلام کرد برآورد می‌شود دستکم 9 نفر به دلیل این موضوع جان خود را از دست داده باشند.
قرار است در جلسه امروز مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های امریکا درباره میزان خطر واکسین جانسون اند جانسون و ادامه تزریق یا توقف واکسیناسیون با این واکسین تصمیم گیری شود.
امریکا واکسین کرونای «جانسون و جانسون» را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
امریکا واکسین کرونای «جانسون و جانسون» را تایید کرد
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که مقامات امریکایی در حال برنامه‌ریزی برای اهدای واکسین به کشورهای دیگر هستند. وی گفته بود که تا پایان سال 2022، مقامات بیش از 1.2 میلیارد دوز واکسین کرونا را به کشورها اهدا خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала